gutt-jente-? Skrevet 16. april 2009 #1 Skrevet 16. april 2009 Hei Jeg venter 3 barn i begynnelsen av desember og har i dette svangerskapet hatt en del blødning/brunlig utflod. Har vært sm en liten stund pga dette og lurer på hva jeg bør gjøre videre? Jobber som sykepleier på sykehjem og kommer dessverre ikke unna litt tunge løft. Jobber stort sett også bare natt. Har hørt at noen ikke anbefaler å jobbe natt, men alle sier så mye forskjellig at jeg blir forvirret. Hadde en MA i uke 10 i månedsskifte januar februar i år. Noen med lignende erfaring?
villemo26 Skrevet 16. april 2009 #2 Skrevet 16. april 2009 har ikkje erfaring sjøl. Men på min arbeidsplass så er det mange avdelinger med skiftarbeid. Og når folk blir gravide, blir dei tatt ut av skift og inn på dagtid med en gang.. Så her får vi ikkje lov å jobbe natt.. Dette er bl.a pga søvn og slik, fordi en sover meir ujamnt når en jobber skift..
Wera72 Skrevet 16. april 2009 #3 Skrevet 16. april 2009 Etter min mening er det best å være sykemeldt når situasjonen er sånn. Ikke minst på grunn av det psykiske aspektet. Jeg syns iallefall det er forferdelig vanskelig å fokusere på jobb når man er gravid og blør. Jeg har blødd mer eller mindre siden 4+2 . Har hatt 5 dager uten blødning og er nå 6+4. Forferdelig slitsomt.Vil bare gjemme meg bort for hele verden. Håper blødningen slutter og at det går bra videre. Lykke til.
amb Skrevet 21. april 2009 #4 Skrevet 21. april 2009 Hei. Jeg er i samme båt som deg, venter nr 3 tidlig desember, er sykepleier på sykehjem. Hatt to en sa og en ma siden august i fjor. Jeg sykemeldte meg fra uke 5 på grunn av frykt for at jeg skulle miste igjen. På grunn av at vi er en IA(inkluderende arbeidsliv) bedrift, har min avd.leder nå sørget for at jeg slipper å gå i stell, jeg skal bare gjøre sykepleieoppgaver og litt administrativt. Dette må søkes om fra NAV, kan søkes for 12 uker om gangen. Da får jeg være på jobb(er jo det som er det beste), men slipper de tunge stellene. Det blir alltid leid inn folk for meg. Jeg blir hvertfall gal av å gå hjemme å gruble over om det går bra eller ikke denne gangen. Når det gjelder nattevakter: ikke gjør det! Forskning viser at det da er økt risiko for abort og for tidlig fødsel, særlig hvis en jobber natt de første 3 mnd av svangerskapet. Det har jeg også opplevd... Håper svaret var til hjelp:)
Studinen88 m/ gutt i magen ♥ Skrevet 21. april 2009 #5 Skrevet 21. april 2009 Er det noen som har erfaring med gravide assistenter, da? Jeg kan på en måte ikke bli fritatt for det tunge stellet heller. Det er jo det jobben går ut på. Men jeg er jo ikke syk, bare gravid. Så sykemelding blir jo kanskje litt feil det også? Jeg håper jeg blir sykemeldt frem til uke 12, da. Sånn at mine medarbeidere vet hvorfor jeg ikke kan jobbe like hardt som før, men etter det vet rett og slett ikke. Dessuten er jeg veldig plaget med kvalme, så det er ikke akkurat deilig å jobbe på sykehjem nå egentlig
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå