Gjest Skrevet 16. april 2009 #1 Skrevet 16. april 2009 Hei alle sammen. Jeg er ei jente på 29 år som ønsker å få barn sammen med mannen min gjennom 10 år. Jeg har fått påvist PCOS, og vet at dette kan gjøre det vanskelig... Jeg var i kontakt med Klinikk Hausken i dag, bare for å få litt informasjon, vi er egentlig tilknyttet Haugesund sykehus. Jeg har hørt mye positivt om Hausken, og ville derfor høre litt angående hva de har å tilby. Hvordan gjorde dere dette, med tanke på det offentlige vs. det private? Brukte dere det offentlige først, deretter privat, eller gikk dere rett til det private? Jeg er så usikker med tanke på dette. Mannen min har tatt spermprøve, som var ok, litt lavt antall spermier som ble kompensert av stor mengde(...), og min innvendige UL i februar viste en stor nedgang i antall cyster(fra 20 til 8)per eggstokk. Dette har nok sammenheng med en vektnedgang på på 15 kg det siste halve året. På tross av positive funn ble vi anbefalt IVF i august... Jeg trodde at ingenting skulle være uprøvd før man fikk IVF. Jeg har også vært gravid to ganger tidligere(en exu og en sa), men har ingen barn, dessverre. Jeg har ikke tatt blodprøver, ikke prøvd pergo, ikke lap eller HSG røntgen. Tilsammen har vi kanskje 10 "aktive" prøveperioder". Det er nok lite sannsynlig at vi blir gravide av oss selv, men jeg ønsker ikke å la noe være uprøvd... Men IVF er litt fram i tid for oss... Kan noen komme med noen gode råd på veien?
lillehare Skrevet 17. april 2009 #2 Skrevet 17. april 2009 hei du siden du har pcos regner jeg med at du får pergo og provera. jeg ville anbefalt deg så definitivt at du får henvisning til hsg for å sjekke egglederen dine. jeg gjorde på riks, gikk veldig bra. form nin er alt fint men mannen min ahr litt nedsatt kvalitet, så vi skal på sikt søke ass befr. drikk hostesaft, det hjelper på slimhinnene dine. har drukket solvipect men måtte kutte den fordi smaken ble for intens så jeg har gått over til bisolvon men lykke til da og bare spør om du lurer på noe
Gjest Skrevet 21. april 2009 #3 Skrevet 21. april 2009 Hei lillehare! Takk for at du tok deg tid til å svare meg Hvordan fungerer HSG røtgen, kan du forklare meg det? Er det vondt? Jeg er ei pingle når det gjelder sykehus, dessverre Men vil gjerne ha barn, så da må jeg jo bare ta meg sammen! Takk for tips angående hostesaft, det skal jeg prøve! Har både Solvipect og Bisolvontabletter hjemme, men nå er vel EL over så da blir det neste pp! Har en mann som er sjømann, så det blir nok ikke før juni Mannen min har ikke nedsatt kvalitet, tror jeg. Han fikk en normal prøve, men mindre spermier enn normalt pr ml. Men pga stort kvantum var det normalt... Pergo og provera er muligens neste skritt ja. Er så lei av å vente... Skal bestille time på klinikk Hausken denne uka, nå må det skje noe snart! Lykke til, lillehare
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå