Gå til innhold

Blødning etter innsetting av spiral, noen som vet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk satt inn hormonspiral for ca 1 mnd siden. Kanskje snart 5 uker siden.

Gikk da ei uke, så begynte jeg å blø. Vet jo at man kan ha småblødninger de første 6 mnd etter innsetting. Men nå har jeg blødd i 3-4 uker sammenhengende. Er dette normalt?? Blør mer enn i en vanlig menstruasjon.

Måtte opp 2 str i bind, pga mye blod. Nå er det litt mindre, og mest på dagtid enn kveldstid.

Men er det normalt å blø så lenge??

Snakka m legen (en lege jeg ikke er fornøyd med og som jeg ikke stoler helt på lenger), sa at det hørtes ikke normalt ut. Men skulle vente til etter påske før hun evnt sendte meg på UL for å sjekke om spiralen sitter som den skal.

Var i begynnelsen både mørkt og friskt blod.

Vurderer å dra til legen igjen. Er lei av å blø nå!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg syns absolutt du skal få sjekket det,ikke minst fordi det plager deg,og det er jo ikke så rart akkurat!

Jeg hadde bare småblødninger innimellom i starten..

det er jo ikke sikkert det er noe,men du har jo ikke den spiralen der for å hindre deg i noe,og det gjør den jo nå!

Lykke til hvertfall

Skrevet

Heisann

Dette har nok noe med hvor lett du har for å blø. Jeg har generelt lett for å blø. Da jeg brukte hormonspiral så hadde jeg masse uregelmessige blødninger. De varte i nesten ett år - før det stabiliserte seg. Jeg kunne da fint blø i ett par uker, kanskje til og med tre, for så ha pause i 10 dager, 14 hvis jeg var heldig, så var det på ann igjen. Rett og slett slitsomt. På slutten - før jeg tok ut spiralen, gikk det ca 5 uker i mellom, og kortere og mindre blødninger. Så hadde jeg gått lengen ok, ville nok dette hele tiden blitt redusert.

Andre slutter derimot å blø med èn gang....

Skrevet

jeg satte inn poiral 8 uker etter fødselen å gikk med sivinger konstant i 8 mnd før jeg så tok den ut....gynekologen sa at enkelte kunne få det sånn, å da ville jeg reagere lkedan på p-sprøyte...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...