Gå til innhold

Vondt langs ribbena når jeg sitter...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når jeg sitter vanlig på en stl eller i sofaen, får jeg etter kort tid vondt langs/under ribbena på høyre side. Noen som vet hva dette skyldes?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hos meg er det livmoren som har "lagt seg oppå" ribbeina på høyre side og presser på, må alltid sitte godt bakoverlent for å få plass til magen, får veldig vondt i ribbeina. Kan det være det samme? :) Ellers kan vel vondt på høyre side av magen (under ribbeina) være et tegn på svangerskapsforgiftning, er du i tvil tar du kontakt med jordmor.

Skrevet

Er nok helst det første, satser jeg på...Har hveken forhøyet blodtrykk eller eggehvite i urinen, som er andre tegn på svangerskapsforgiftning. Er i alle fall ubehagelig at det presser opp under ribbena når jeg sitter, men det er kanskje ikke så uvanlig?

Skrevet

Dette høres kjent ut ja!! Får press/vondt på høyre siden jeg også, noen gagner venstre. Her er det bebisen som bruker ribbeina som fotstøtte som oftest - sjelden jeg får spark der men et press liksom og det er veldig ømt! Blåmerker på innsida føles det nesten som ;)

Skrevet

Har også vodt under ribbena på høyre siden når jeg sitter,men for min del har det ikke med graviditeten å gjøre!

Graviditeten er bare med på å gjøre det vondere :P

Har hatt det "av og på" i ca 5 år nå,og legen min sier at det har med musklene å gjøre,og det må strekkes ut.. Ikke bare bare å strekke ut nå :)

Sant som du sier at hadde det vært sv.forgiftning hadde du hatt mange andre symptomer som ville tydet på dette. Men ta en snakk med legen din. Er nok ingen ting og bekymre seg over,men er alltid godt å vite!

Legg deg ned på sofen og strekk litt ut,eller gå etpar runder i stua.. Hjelper alltid å bevege seg litt :)

Skrevet

Hei, har også "gnagsår" på innsiden av ribbena på høyre side. I følge jordmor er det rumpa på babyen som ligger der nå og han dytter og dytter.. Noen ganger slitsomt ja =)

Skrevet

Jeg sliter med akkurat det samme, skifter litt fra høyre til venstre side alt etter hvordan jeg sitter, men godt er det ikke...

Men jeg har akkurat oppdaget at det ble mye bedre da jeg tok av meg BH'en... Så nå blir det bare stretch singlet på meg så lenge jeg går hjemme :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...