*dreamteam* Skrevet 16. april 2009 #1 Skrevet 16. april 2009 Har veldig lyst til å ta en ferie før fødselen og lurer på om noen har vært i syden rundt denne tiden og kan anbefale eller ikke anbefale dette.
skilt Skrevet 16. april 2009 #2 Skrevet 16. april 2009 Jeg var i syden i forrige svangerskap, og anbefaler det absolutt. Jeg var i uke 29 når vi reiste og det var utrolig herlig. Godt med et avbrekk fra hverdagen. Jeg passet på at hotellet var av go standard, og at maten jeg spiste holdt stand, unngikk kjøtt som ikke var stekt, og spiste ikke salat!! Ellers passet jeg på å drikke MASSE vann, og ofte avkjøle meg i bassenget! Ble også mye fortere brun som gravid ;-) Go tur!
*dreamteam* Skrevet 16. april 2009 Forfatter #3 Skrevet 16. april 2009 Takk for svar:) Da tror jeg vi drar. Høres deilig ut med et avbrekk ja:) Eneste litt redd for å føde for tidlig, men kan jo ikke bekymre seg for alt. Takk!
tre gulljenter <3 Skrevet 16. april 2009 #4 Skrevet 16. april 2009 Jeg var på sydentur i uke 29. Det var herlig, synes jeg, tok sammer forrhandsregler som hun over. Jeg kunne tenke meg å være lenger... Det eneste var at jeg fikk en del vann i kroppen, så jeg tok av ett kilo uken etter jeg kom hjem, og så brukte jeg støttestrømper på flyet, og tok av meg skoene. Hadde gjerne gjort det igjen! Ta deg en syden tur, og drikk MYE vann, jeg hadde med meg flasker med vann over alt og drakk alltid vann til måltidene. Men jeg er ikke noe glad i brus, så det er ikke noe alternativ for meg.
erteposen + 4 Skrevet 16. april 2009 #5 Skrevet 16. april 2009 Vet ikke helt hvor syden der:), men vi var i sør frankrike. Hadde ikke reist til et veldig varmt sted. Det var en flott tur, med de forhåndsregler en må ta.
_Mita_<3 Skrevet 16. april 2009 #6 Skrevet 16. april 2009 Heisann:)) Det går helt fint HI. Reiste i den uken sist svangerskap å går helt fint.. Er man rundt 32 er det evnt noen flyselskaper som krever attest fra legen at du er frisk til å reise. Har akkurat vært ute å reist nå og skal til Sicilia i juni når jeg er 29 uker, å det skal bli deilig og få roet alt før den nye kommer:) Ligger du i sola flere timer så er det greit å ha noe over magen .. Hvis du ligger flere timer hver dag:) Anbefaler: Hellas-kos-kreta. Spania-Barcelona-kanariøyene(Gran Canaria spes) Tyrkia-side-alanya. Vil du ha en el to uker? U.S.A- Miami beach er helt fantastisk!! Litt lang reise.. men der har du alt av strand-opplevelse-mat-shopping osv.. Jeg har enten vært gravid når jeg har vært noen av stedene der eller vært med gravide og det har gått kjempe fint:) Pass på at at kjøttet du spiser er gjennomstekt.. Pass litt på grønnsaker og frukt. Vask dem først:) Men på turiststeder her i Europa er det som relgel bra mat og ingen fare. Som vi har opplevd selv el hørt. Ellers er det bare å leve som normalt og kose deg:)
_Mita_<3 Skrevet 16. april 2009 #7 Skrevet 16. april 2009 Ja MASSE vann er spes viktig:) Er du steder der det er ekstremt varmt så ha vann på deg hele tiden:)
~nr. 2 i magen Skrevet 16. april 2009 #8 Skrevet 16. april 2009 Jeg var på Tenerife i påsken, og er i uke 25 nå. Det gikk helt fint, men jeg ville ikke reist til et altfor varmt sted. Jeg lå et par dager på bassengkanten, men fikk noen protester fra magen, tror det ble litt varmt noen ganger. Man må ta hensyn til den lille, og sørge for å ikke bli for varm. Og vær forsiktig med bakterier, kun drikke flaskevann, ikke spise salat, kun gjennomstekt kjøtt osv.. Hvor har du tenkt å reise?
snart3-4-5barnsmor.87 Skrevet 16. april 2009 #9 Skrevet 16. april 2009 om to uker reiser vi til hellas da er jeg i uke 32.. ( skal være der 2 uker) Hverken legen eller jordmor sa annet en drikk masse unngå salater,is, isbitter og alt må være grundig stekt.... så jeg gleder meg masse... første syden tur
*dreamteam* Skrevet 16. april 2009 Forfatter #10 Skrevet 16. april 2009 Ingen som har noen innvendiger så nå blir det tur ja:) Vi reiser til Hellas rohdos. Gleder meg også masse, syden er herlig. også som gravid får jeg håpe:) takk for gode tips alle!
Panterjenta85 Skrevet 16. april 2009 #11 Skrevet 16. april 2009 Vi reiser til Mexico når jeg er i uke 25. Eneste legen sa til det var at jeg må ta vare på meg selv. Sjekke korkene på vannflaskene jeg kjøper så de helt sikkert er forsegla, og de samme tipsene som allerede er nevnt her I Mexico skal man passe seg for å bli smittet av Hepatitt A. Legen ville ikke vaksinere meg mot det iom at jeg er gravid så da blir det ekstra viktig med vaska, og helst skrelt frukt. Og en ting jeg aldri ville tenkt på selv, men å ikke bade i nærheten av elveutløp. Det blir ikke noe problem for meg siden vi skal til ei øy, men tenkte det var et greit tips for andre. Hepatitt A smitter iaffal om man får i seg rester av avføring. Er man i nærheten av et elveutløp kan man aldri vite om kloakken går rett ut i den elva lengre opp... Kos deg på ferie! unner alle gravide å ta seg ferie før den lille kommer!
*dreamteam* Skrevet 16. april 2009 Forfatter #12 Skrevet 16. april 2009 Det unner jeg også alle. er glad jeg tør gjøre det, hehe. blir jo den siste turen vår alene på en stund vil jeg tro. selv om det sikkert er like hyggelig med barn. nå får jeg hvertfall forkortet den laaange ventetiden litt:) Takk, det samme til deg:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå