Gå til innhold

Hvor lenge etter eggløsning er man fruktbar?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fjernet spiralen og gynekologen sa at det ser ut som jeg nettopp har hatt eggløsning er og meget fertil akkurat nå. Noen som vet hvor lenge man er det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

tja, egget lever vel sånn i gjennomsnitt 24 timer, isåfall har du det ganske travelt, med mindre du alt har noen svømmere innabords...;-)

Skrevet

Takk. Har ingen innabords men får prøve å få til noe i kveld.

Skrevet

HUsk at du er mest fruktbar dagene før el

Skrevet

Det skal jeg huske.

Vi er egentlig ikke prøvere, men jeg har sagt at jeg skal fjerne spiralen og han syns det er helt greit. Jeg ønsker innerst inne å bli gravid, men vil liksom ikke plalegge det heller siden det er litt dårlig timing å bli det før til høsten - selv om man klarer seg gjennom alt. Han har tydeligvis begynt å leke med tanken på en til litt tettere enn planlagt da han sa at han ikke frykter en eventuell konsekvens av ubeskyttet samleie. Så nå har jeg fått litt forhåpninger og lar det være opp til skjebnen, he he. Må bare skrive det her for jeg har ingen å prate med dette om i det virkelige liv.

Skrevet

Ett døgn.

At du er mest fruktbar i dagene før stemmer ikke. Du er utelukkende fruktbar fra egget slippes til det dør et døgn senere, men det kan da befruktes også med sæd du har fått injisert noen dager tidligere.

Skrevet

Denne siste må jeg bare kommentere.

Vi var prøvere i 1 1/2 år med nr 1. Ble henvist til en meget erfaren gynokolog som vi på forhånd hadde fått anbefalt. Han tok innvendig ul på meg og sa følgende "du har el om et par dager, gå hjem og sett i gang (eller noe i den dur :-)) det er mange som ikke er klar over dette ,men det er faktisk i dagene før el at en er mest fruktbar" Vi gjorde som han sa og spira satt den uken :-)

Tidligere hadde vi brukt mage av de el testene og hatt samleie spesielt når jeg hadde el, uten hell.

Skrevet

Jeg må korrigere meg selv litt her. Han sa at det var størst sjanse for å bli gravid om en hadde samleie i dagene før el. Det har med mannen sine sædceller å gjøre, at de lever i noen døgn slik at de e "klare" til egget faller :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...