Anonym bruker Skrevet 16. april 2009 #1 Skrevet 16. april 2009 Vi har ei lita ei som fylte 2 år i mars. Har nå begynt å tenke på andremann. Men er så usikker mht til timingen når vi først har mulighet til å planlegge prøvingen. Vi blir 33 og 36 i år, så jeg tenker veldig på alderen, vi er jo "sent ute" som det er. Planlegger Tyrkia ferie sammen med venner i september, og er nå så i tvil om vi skal sette igang å prøve nå eller vente til etter ferien. Dette mht mat og varmen, og om jeg er i form til å reise. Og så klart, det er godt å kose seg med vin på ferie men det er absolutt ingen grunn i seg selv til å vente. Et halv år fra eller til er jo ikke så lenge,men tiden går, vi blir jo eldre.. Hva ville dere gjort, vente eller sette igang? Vi er begge klar for en til, jeg tenker at èn ukes ferie ikke skal hindre oss i å sette igang, men det blir jo selvfølgelig kjipt om jeg skulle bli ordentlig dårlig og evt måtte droppe hele ferien. Sist gang gikk det 6 mnd fra vi begynte å prøve til det klaffa, men vi aner jo ikke nå.... Frister heller ikke evt å gå høygravid neste sommer.... Hadde vært fint med noen synspunkter
Grigri m/3 gutter Skrevet 16. april 2009 #2 Skrevet 16. april 2009 Vi (=jeg) planla timingen for andremann. Første gang gikk jeg gravid i den varmeste sommeren og høsten i manns minne, og vi bodde slik at vi hadde sol på vinduene hele dagen og det var konstant 30 grader inne, holdt på å krepere. Lovte meg selv å aldri være gravid på sommeren mer. Så tenkte jeg at den beste tiden måtte være å få tidlig på våren når det begynner å bli lysere ut og energien kommer tilbake etter vinteren, så vi satset på marsbarn. Vi var jo selvsagt ikke sikre på at vi ble gravide på første forsøk, med førstemann tok det noen forsøk. Jeg innså at da ble alkoholfritiden hele sommeren, en haug med bursdagsfeiringer inkl. min egen, og jul + nyttår, men det er jo vanskelig å unngå alle sånne anledninger. Nå ble det fulltreffer på første forsøk, og vi hadde termin i begynnelsen av mars. Det var to i magen, så de kom ut i februar istedet, men det gikk greit, merker våreffekten godt. Dere får se på plusser og minuser og se hva som passer best. Jeg også "hoppet i det" litt pga alder. Skulle ikke ha flere etter 35, og nå er jeg 34 år og 3 mnd. Hm, jeg rekker jo faktisk akkurat en til.... eh, nei takk.
Anonym bruker Skrevet 17. april 2009 #3 Skrevet 17. april 2009 Jeg er enig med Grigri. Mars må være perfekt! Nr 1 kom i slutten av april, og det var jo veldig fint. Men været var litt for bra, så jeg følte at jeg "måtte" ut og nyte sola med en gang jeg kom hjem fra sykehuset. Føder du i mars, har du noen uker å komme deg på uten å gå glipp av våren! :-) Dessverre rakk jeg ikke å planlegge nr. 2, så hun kom i desember. O skrekk o gru, ikke, IKKE få barn midt på vinteren! Du blir stuck inne hvis det er for kaldt, og et helvete å trille barnevogn (særlig i år!) Men aller verst er at de små blir utsatt for alle vintersykdommene. Stakkars liten, nurket mitt har hatt omgangssyken og vært innlagt for RS- virus.
Mamman til M&E Skrevet 17. april 2009 #4 Skrevet 17. april 2009 Dere er jo ikke så veldig mye eldre om dere veter noen mnd da ;-) Jeg fikk nr 1 i mars og det var kjempefint, nr 2 kom i desember og jeg må nok si meg enog med henne over mht sykdommer. Min lille var også innlagt bare 12 dager gammel pga lungebetennelse men når det er sagt så er det skjønt å ha en litt større baby til sommeren :-) Ikke sikkert det klaffer helt med det samme heller da :-) Jeg fikk forresten 1. mann da jeg var 38 og 2. (og siste) når jeg var 39 år :-)
Anonym bruker Skrevet 17. april 2009 #5 Skrevet 17. april 2009 jeg har brukt eggløsningstest begge gangene og har blitt gravid på første forsøk begge gagnene. Så det kan jo være greit så blir du kanskje gravid den mnd du vil.... vet at dette ikkje gjelder alle!! Jeg fikk forrige i sept, nå i mai. jeg vet at om jeg skulle hatt en til ville jeg valgt sept. helt pyton å være stor fra des å til nå... vinterklærne passer jo ikke. her er det veldig kaldt på vinteren da.... mens sist da jeg fikk i sept kunne jeg jo gå med genser eller t-skjorte til fødselen. jeg var på kypros sist da jeg var i uke 25-26. gikk helt fint det. var påpasseli med å bare spise salater på restaurant hvor jeg ba de om å skylle grønnsakene godt. Er vegetarianner så jeg spiser hverken kjøtt eller fisk. Men det var godt å sole seg, og ikke minst bade og føle seg lettere.....
Anonym bruker Skrevet 27. april 2009 #6 Skrevet 27. april 2009 Er i akkurat samme situasjon som deg. Har ei tulle på 2 år, og nå har vi planer om å lage søsken. Det tok ca ett år fra jeg slutta på pillen til jeg fikk mensen sist, og tilsammen 14 mnd før jeg ble gravid. Jeg var redd det ville bli slik denne gangen også. Derfor slutta jeg på pillen i november, da vi planen er å få barn i løpet av dette året.. Men mensen kom etter ca 2 mnd denne gangen, og jeg tror kroppen er klar (man vet jo ikke selvfølgelig). Men vi bestilte også tur til Tyrkia rett etter jul. Vi er en helg gjeng med barn som reiser sammen i juni, og dette er lyspunktet vi har klamret oss til i den mørke og litt slitsomme vintertiden. Jeg innrømmer at det frister lite å gå gravid på ferie. Jeg var i god form i mitt første svangerskap, men det er ikke noen selvfølge at det er likt neste gang. Jeg har ei veldig aktiv og uredd jente, og jeg har veldig lyst til å leke og være masse sammen med henne og alle de andre barna som skal være med når vi først har bestilt tur til et hotellkompleks med badeland og så mye morro et barn bare kan drømme om. Og jeg legger ikke skjul på jeg elsker tanken på å sitte på terrassen om kvelden, sammen med kjæresten og bare nyte tilværelsen med et par glass vin.. Så vi har bestemt at vi er forsiktige frem til ferien, og så "kjører vi på" etterpå.. Noen måneder fra eller til spiller ikke så stor rolle... Kanskje det klaffer i ferien, så det blir ferie-barn av det.. Det hadde vært litt kos og helt perfekt!!! Vi er foresten i kategorien "voksne" også, men tanken på at klokka tikker og jeg blir gamlere er ikke relevant. Det er jo bare snakk om noen måneder... Lykke til og uansett om det blir med eller uten blindpassasjer i magen, GOD TUR!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå