Anonym bruker Skrevet 16. april 2009 #1 Skrevet 16. april 2009 min samboer har en engegget tvillingbror,og han broren venter en sønn... de har bestemt seg for å kalle han det samme som vår største sønn... kjente jeg ble litt sur da altså... mååå vel være mulig å kalle han noe annet..
Anonym bruker Skrevet 16. april 2009 #2 Skrevet 16. april 2009 Litt pussig spør du meg. Finnes det ikke flere navn her i verden?
Gjest Skrevet 16. april 2009 #3 Skrevet 16. april 2009 syns det var litt sært av broren ja^^ men det betyr jo at du har god smak når det gjelder navn da:) Og siden du har en eldre sønn som heter det, så skjønner jo folk fort hvem som kom på navnet først:) Skjønner egentlig at du ble litt snurt (jeg hadde sikkert blitt det jeg å), men å bli sint for det har ingen hensikt. Folk har jo lov til å velge det navnet de vil, det er jo ingen som eier navnene (selv om av og til så føler jeg det litt sånn^^).
Anonym bruker Skrevet 16. april 2009 #4 Skrevet 16. april 2009 Litt rart ja, jeg ville sagt hva jeg føler isteden for å gå la dette gnage deg.
Anonym bruker Skrevet 16. april 2009 #5 Skrevet 16. april 2009 Ja DET er vel litt i overkant.. Synes ikke det er greit å velge helt like navn når det er så nært. Broren til min sambo venter nå en sønn i august, de var egentlig ferdig med å få barn (har to fra før). Vi har en sønn på over ett år nå og de påstod plutselig at vi hadde tatt navnet deres! De var jo ferdig med å få barn, denne kommer helt uventet på dem og alle oss andre, hvordan kunne vi vite at de i det hale tatt hadde tenkt på noe navn?? Ingen av oss har noen gang hørt dem snakke om flere barn,heller ikke navn til disse. Og navnet vi til slutt valgte hadde jeg lagt min elsk på for flere år siden! Helt siden vi fikk første og ikke visste om det ble jente eller gutt! Og det var jo før de fikk sine to! :S Folk er merkelige når det kommer til navnvalg.. Jeg hadde blitt sur hadde jeg vært deg:P
Perledykkeren Skrevet 16. april 2009 #6 Skrevet 16. april 2009 Hmm ingen andre enn du kan vel styre dine følelser så rett til å bli sint har vi vel alle, men å forvente at det skal føre til at de velger et annet navn kan du nok ikke forvente.... Mennesker rundt oss tar desverre valg som vi ikke kan gjøre noe med. Hvordan vil det være for deg å si akkurat hva du tenker og føler om saken uten å være sint? Da vet de hvordan du tar det og endrer det valget deres så er jo det fint, hvis ikke så må du finne deg i at de faktisk har samme smak som deg og kanskje du på sikt kan glede seg over at gutta har samme navn (kanskje eldstegutten din til og med vil syns det er litt stas at onkel "oppkaller" sinn sønn etter ham?
septemberpiken Skrevet 16. april 2009 #7 Skrevet 16. april 2009 Jeg hadde nok sagt i fra om det, ja... det blir dumt at noen i så nær familie bruker samme navn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå