Gjest Skrevet 16. april 2009 #1 Skrevet 16. april 2009 Hei! Har lest dert meste rundt deg og dine hcg-prøver. Vi var på bli gravid sammen, og så alt du skrev der. Følgte med deg inn på 1. trim, for jeg var så nysgjerrig på hvordan det gikk med deg... Veldig glad for at det gikk så godt som det gjorde ) Tror aldri at jeg svarte på noen av innleggene dine den gang da? Jeg er ikke den som skriver mest her inne. Nøyer meg som regel med å lese. Men nå lurer jeg på noe som jeg tror at du kanskje kan hjelpe meg med? Har vært en sliter lenge. Startet prøvingen i aug 05. Har hatt 3 sa'er på den tiden. I påsken testet jeg positivt igjen, og denne gangen har faktisk hjemmetestene blitt sterkere og sterkere for hver dag! Det har aldri skjedd før. Håper at det er et godt tegn?? Litt vanskelig å få til blodprøver i påsken, så på tirsdag (for 2 dager siden) reiste jeg innom legen og tok en prøve. Fikk svar på den først i dag, for jeg var så sent på dagen. Tirsdag, 19 dpo var den på 476. Er ikke det litt lavt? Rotet opp et innlegg fra ei på 1. trim som du har svart på. Detter er hva du skrev; "Jeg slet med lave hcg verdier, er gravid enda og i 2 trim, her er mine tall: 4 februar, på dag 12 etter eggløsning: hcg 22 10 februar, på dag 18 etter eggløsning: hcg 308 11 februar, på dag 19 etter eggløsning: hcg 540 13 februar, på dag 21 etter eggløsning: hcg 840 16 februar, på dag 24 etter eggløsning: hcg 2000 17 februar, på dag 25 etter eggløsning: hcg 2116 " Jeg ser at du på 19 dpo hadde 540, og du mener at dette var lavt?? Min var jo lavere... Tror du at jeg bør være bekymret? Tok ny prøve i dag. Får svar på den i morgen. Jeg vet at dette med hcgnivåer er veldig individuelt, og poenget er å se om det stiger eller ei. Tipper at jeg får svar på alt dette i morgen, men tenkte at jeg kunne jo høre med deg i mellomtiden.. Ble litt langt dette her,men håper at du tar deg tid til å synse litt? Hilsen fra
EnJente_m_2Jenter Skrevet 16. april 2009 #2 Skrevet 16. april 2009 Hei du, beklager så mye for sent svar, har ikke vært innom før nå ! Så hyggelig at du spør meg, vet du - om det er EN ting jeg har lært når det gjelder hcg-styret, så er det at KUN og ABSOLUTT kun stigning har noe å si. Ikke tallene i seg selv. Vi har jo veldig like tall, det er jo virkelig omtrent ikke forskjell Så jeg konstaterer med at du ikke skal bekymre deg. Det du gjør lurt i derimot, er å ta prøver på dpo 21 og 23. Da får du se konkret stigning, og det er ideelt å ta annenhver dag i tre dager. Da har du en fin kurve du kan se på. Skal du ta flere prøver ?
EnJente_m_2Jenter Skrevet 16. april 2009 #3 Skrevet 16. april 2009 Legger forresten til at man aldri kan være HELT sikker på dpo, altså man kan tippe og tro, men for alt du vet er du bare på dpo 17, eller eller eller Så prøv å slappe av frem til du har andre resultater, og allerhelst to til. Jeg trooor jo også at jeg er på den og den dpoen, men 100% sikker kan vi aldri være, fordi jobben jobber på egne måter. Håper dette roet deg ned litt, og kom gjerne tilbake til meg om du har flere spm :):)Vet hvordan dette er !
Gjest Skrevet 16. april 2009 #4 Skrevet 16. april 2009 Hei igjen, og tusen takk for at du tar deg tid til å svare Kjekt å høre at du ikke var "negativ" til prøven min. Jeg er i grunnen ikke særlig bekymret, men hadde jo alltids vært gøy om det ikke hadde vært noe å sette fingen på - om du skjønner? Jeg har mistet 3 ganger før, og vil ikke gjøre det igjen... Jeg tok ny prøve i dag, 21 dpo. Den får jeg svar på i morgen. Men å få til en prøve 23 dpo, blir jo litt vanskelig, for det er jo på lørdag. Kan jeg få tatt en likevel, tro? På legevakten, feks? Jeg er hundretusen % sikker på at jeg er 21 dpo idag. Både fordi at jeg temper, og fordi at jeg kjenner EL. + jeg sjekket tappen. Har lest at du sliter litt om dagen. Må si som de andre at du bør bare la deg sykemelde og slappe av. Tenk hvor stresset og lei deg du var i begynnelsen... Tross alt, så var der jo liv i magen. Nå er din jobb å ta vare på denne lille Ikke ha dårlig samvittighet mtp jobben. Det er tross alt "bare" en jobb. Har du noe følelse for kjønn? Du har jente fra før ser jeg på nicket?! Masse lykke til i 2. og etterhvert 3. trim. =)
Gjest Skrevet 16. april 2009 #5 Skrevet 16. april 2009 Hmm...merkelig. Det er ikke alltid innleggene hopper opp fordi om man just har svart. Prøver meg på en liten *dytt*
EnJente_m_2Jenter Skrevet 16. april 2009 #6 Skrevet 16. april 2009 Hei igjen søte du !!! Nei så klart jeg ikke er negativ grunne til at jeg var negativ til mine tall var da absolutt alle forutenom Ahus legene sa jeg kom til å miste. Både volvat spesialister, leger på city etc. Alle mente dette var en truende abort, og om den ikke døde nå, kom den til å dø, så jeg var så klart veldig redd. Om du ikke får tatt den 23, ville jeg tatt 22 og feks 25, da har du alikevel noe å gå ut ifra om du skjønner ? Bedre med en prøve for mye enn en for lite. Når det er sagt, så sliter jeg litt ja. Jeg er fryktelig fryktelig sliten og i dag jobbet jeg igjen, og har bare ligget på sofaen, med migrene og er så sliten at jeg ikke klarer å gjøre NOE en gang ! Det skal neimen ikke være lett. Dette med innleggene skjer av og til med meg også, helt merkelig !! Så spenende da, men da må du holde meg oppdatert okei ?
Gjest Skrevet 17. april 2009 #7 Skrevet 17. april 2009 Hei på deg! Da fikk jeg ENDELIG tid til å oppdatere denne tråden. Har vært på farten hele dagen. Ringte legen i dag, og hcget var steget til 916 på 21 dpo. Så dette går rette veien. Det er jo så si doblet på 43 timer... Må si meg fornøyd med det Dette står på nettet, og er hva jeg altid har hørt "In general the hCG levels will double every 72 hours." Gidder rett og slett ikke ta flere prøver. Jeg er litt sånn at det som skjer, det skjer. Og nå vet jeg jo at alt er fint nå, jeg måler temp hver dag, og skal til UL om 3 uker. Så nå skal jeg bare senke skuldrene og være gravid - - og for en deilig følelse det er!!! =) Nå får vi bare slappe av og ruge begge to, og LOV MEG at du tar det litt kuli fremover, hva?? Takk for synsehjelp!
EnJente_m_2Jenter Skrevet 17. april 2009 #8 Skrevet 17. april 2009 Hei igjen ! HELT enig, nå trenger du ikke ta flere prøver, KJEMPEfin stigning GRATULERER !!! Ja jeg har fått mere sykemelding nå og tar det lungt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå