♥REBECCA♥ Skrevet 16. april 2009 Forfatter #2 Skrevet 16. april 2009 hva vill det si? har mye nedpress,og noen er små vonde, merker di nederst i mage og rygg? men ikke altid i ryggen.. hva er detta?
karamell mamma Skrevet 16. april 2009 #4 Skrevet 16. april 2009 Dette har jeg også! Det er i følge legen og jordmoren min fordi babyen har festet seg godt ned i bekkenet:)
karamell mamma Skrevet 16. april 2009 #6 Skrevet 16. april 2009 Nei, mange babyer legger seg godt til rette i god tid. Men, da er ihvertfall alt klart for at den lille kan komme. Hvis vannet går og hodet ikke er festet godt ned i bekkenet, skal man legge seg ned. Dette fordi da kan navlestrengen være i veien. Og etter uke 32 er det ingenting i veien for å føde.... Jeg begynner å føle meg VELDIG klar for fødsel nå! Lykke til:)
Juni prinsesse Skrevet 16. april 2009 #7 Skrevet 16. april 2009 Hvordan kjennes nedpress ut??? Jeg prøver å finne ut hva som skjer i magen min i dag...
Bring_it_on!!:)) Skrevet 16. april 2009 #8 Skrevet 16. april 2009 Er vel litt feil og si at uke 32 er det ingenting i veien for og føde?? Barnet vil jo da være prematurt og det vil gå under risikofødsler + at det er større sjanse for diverse problemer for barnet etter fødselen.. Etter 37+1 så er barnet som fullbyrdig og regnes og det er normalt forløp som ventes under og etter fødsel...! Nedpress virker det som det er mange som opplever...Kan være pga babyen til hodet er festet ja.., det har ingen indikasjon på når en fødsel skal starte.. Hodet kan være festet i 10 uker +/- noen uker .. Hos noen fester hodet seg aldri også.. =)
karamell mamma Skrevet 16. april 2009 #9 Skrevet 16. april 2009 Var hos legen i dag, og hun sa at etter uke 32 er det ingenting i veien for å føde... Jeg bare siterte det hun sa til meg i dag.
Bring_it_on!!:)) Skrevet 16. april 2009 #10 Skrevet 16. april 2009 Høres ut som en merkelig jordmor.. Hvis hun mener at barn etter uke 32 som regel blir født uten komplikasjoner.. De fleste barna si født i uke 32 overlever ja.., men mange har blant annet gulsott, må få pustehjelp og har oftere problemer med og amme i begynnelsen...
Mini09&Lille12 Skrevet 16. april 2009 #11 Skrevet 16. april 2009 Det har jeg også lurt på!! Når jeg går kjennes det ut som jeg har noe mellom bena. hehe. Og det trykker liksom nedover. Ubehagelig noen ganger. Har igjen 6 uker til termin. Er dette for tidlig?? Sikkert veldig individuelt å da det der.
lamor Skrevet 16. april 2009 #12 Skrevet 16. april 2009 jeg hadde mye nedpress for noen uker siden er nå i uke 35 og alt er helt borte. Fant ut at det ikke var lurt å ha sex med penetrering om morgenen, da ble det straks mer nedpress med en gang jeg sto opp og ganske mange timer ut overdagen. Jordmor sa at det gjorde ingen ting men at det selvsagt er ubehagelig!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå