Gå til innhold

ENDELIG!!!!!!!!!!!!!!

Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥

Anbefalte innlegg

Skrevet

Helt siden fødselen har lille flis hatt en helt skrudd døgnrytme, hvor natta har startet tidligst kl 01, og gjerne også nærmere 03-04...Hun har jo sovet tilsvarende lenge utover formiddagen, men likevel. Det har vært utrolig kjipt å måtte sitte oppe så seint hveeer eneste natt, og aldri kunne stå opp til normal tid uten å være STUP trøtt.

For tre uker siden orket jeg ikke mer rett og slett (da var hun 5,5 mnd), og tok tak i situasjonen NOK en gang (har prøvd det meste før, men uten resultat). Hadde på vekkerklokka hver eneste morgen, og tvang både meg selv og stuptrøtte lille flis opp av senga kl 09.00, selv om hun kanskje ikke hadde sovnet før kl 01-02 den natta. Det føltes ganske så brutalt, og jeg syntes det var fælt å se den lille tapre jenta mi kjempe for å klare å holde øynene oppe der vi satt på leketeppet og "startet dagen"..

Sånn holdt vi på i litt over TO UKER; startet dagen stadig tidligere og prøvde legging tilsvarende tidligere på kvelden, så du kan trygt si at jeg ble ganske så utslitt og trøtt ja! Blir jo ikke normal i hodet av bare 4-6 timer søvn per natt, så lignet vel mer på en zombie mot slutten der...Meeen, etter to tøffe uker, løsnet det TIL SLUTT, og nå har vi natt fra ca kl 20 til 08!!!!!!!!!!! Det føles helt helt fantastisk, og nesten litt uvirkelig, å ha litt voksentid for seg selv på kvelden, og å kunne stå opp til en litt mer normal tid på morgenen!

Nå er jeg klar for sommer og lysere tider, med frokost og avis på balkongen i morgensol- tjohoooo=)=)=)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så flott at det endelig har ordnet seg for dere! Godt jobbet! :)

Skrevet

Sliter med samme problem her, tulla tar kveld rundt kl. 01.00 hver natt, og det er ganske slitsomt!! Jeg har også tenkt på å ta den kuren du har tatt, men er så trett selv! :-) Jeg har liksom tenkt at det retter seg etterhvert som hun blir litt eldre, men jeg bynner jo å tvile på det, hun er 9 uker nå.

I følge helsesøster er dagslys den beste kuren, altså å få ut fra det mørke soverommet og inn i stua.

Så takk for inspirasjonen, jeg begynner med vekkeklokke i morgen!! :-)

Skrevet

Så bra!! Jeg angrer litt på at jeg ikke tok skikkelig tak i dette før, men fikk liksom alltid høre at de pleide å regulere dette selv ved 3-4 mnd alder...Og, som du sier, man er jo så trøtt selv, at det er ikke videre fristende å stå opp i otta heller!

Ønsker deg masse lykke til=)=) Du kommer nok til å bli TRØTT mens det står på, men da gjelder det å fokusere på målet, som ikke er langt unna, og GULL verdt!!

Skrevet

Å, så deilig for dere, spesielt deg:) Nyyyyt tiden alene med kjæresten på kveldene fremover:D!

Skrevet

Å ja, gjett om jeg skal!! Har litt å ta igjen på den fronten der nå ja;)

Skrevet

Nei nei nei...Det straffer seg visst å skrive glade innlegg med store bokstaver og mange utropstegn her inne på dib, for etter en uke med problemfri legging i 20-21 tida, har vi nå hatt to kvelder med UMULIUS baby som IKKE vil sove....aaargh...På torsdag sovna hun ikke før kl 22, og igår var d vel nærmere 23...Skjønner ikke hva som foregår nå, og synes ærlig talt at vi hadde fortjent litt bedre. Begynner å tære på nå. Hun bare hyler og hyler som besatt når vi prøver å få henne til å sove, og sånn har hun virkelig aldri vært før. Merkelig. Hun ble jo behandlet for en mild mild variant av KISS 2 nå på onsdagen, så mulig at d spiller inn?? Huff, nei, ikke vet jeg, men håper det er noe forbigående, for dette er ikke no moro verken for lille flis el oss fliseforeldre..

Skrevet

hun kan ha reaksjon på behandlingen, ja : ) får krysse fingrene for at det er det :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...