Gå til innhold

Noen som har sterilisert seg som 26 åring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 26 år har to barn på 5 og 3år , og kommer ikke til å ville ha fler, vil ikke gå gjennom en gravidtet eller fødselsdeprisjon noengang igjen.

Har spiral som jeg har hatt i 2 år men må mest sannsynlig ta ut den pga veldig vondt i korsryggen, tåler ikke noe form for hormoner og føler ikke for å ha sex med kondom da jeg er i fast forhold med en jeg har vært sammen med i 9år.

Snakket med min svigerinne om dette igår og hun trodde ikke de kom til å gjøre det pga min alder.Men jeg har jo fått de 2 barna jeg skal ha så jeg ser ikke helt at det skulle være et problem, skjønner at ikke ei jente på 26 uten barn kunne fått innvilget dette. men jeg har hatt 2 jævlige svangerskap og noen heftige fødselsdeprisjoner som jeg ikke kommer til å "glemme" slik at jeg får lyst på fler....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Glemte å nevne at det ikke er aktuelt for min mann å sterilisere seg....

Han vil ikke og jeg resepkterer dette

Skrevet

Jeg har ikke gjort dette selv, men tror du vil få innvilget det om det er det du ønsker..

Om jeg ikke tar helt feil så er det 26 som er den grensen de ønsker å ha. Men er en stund siden jeg sjekket det , så det kan jo være feil

Skrevet

Vet ikke sikkert hva reglene er på det området. Ville tro du kunne får gjennomført det så lenge du alt har barn. Er i alle fall en her inne som er ett eller to år eldre enn deg som ha sterilisert seg.. Hadde snakket med legen om det, jeg.

Skrevet

Såfremt du er ved dine fulle fem, og over 25 er det ingen som kan nekte deg sterilisering. Mange leger fraråder det sterkt, men de har IKKE LOV til å nekte å henvise deg. Mange menn og kvinner tror at fastlegen kan nekte dem, og har opplevd fastleger som har sagt at de ikke vil henvise selv om personen er over 30 og har mange barn, men dette har ikke fastlegen lov til å nekte deg.

Skrevet

Jeg har nettopp bestilt time fikk ikke før i midten av mai men er 100% sikker på at jeg vil dette, så da regner jeg med jeg "får lov" siden jeg er over 25 og ved mine fulle fem;)

Skrevet

moren min ble sterilisert som 27 åring. Hadde da fått 3 barn. De spurte henne flere ganger om hun virkelig ville det, var ikke så lett å få det godtatt. Men de gikk med på det til slutt. Hun har ikke angret akkurat :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...