Gå til innhold

Kalkunpålegg. Kan vi spise det?

Anbefalte innlegg

Gjest Tipsie
Skrevet

Leser flere steder at det er mange gravide som ikke spiser "tynnskåret kjøttpålegg".

Kan vi spise "kalkunfilet naturell" ? Er den kokt?

Regner med vi ikke kan spise den røkte.

Takker for svar! =)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den er kokt, så spis i vei. Du kan spise røkt også, for den er jo kokt i tillegg.

Skrevet

jeg leste et sted forrige uke at man ikke engang ska spise vakumpakket kjøttpålegg :-0

jeg har spist masse kokt skinke.

Skrevet

Tror ikke vi skal tro på ALT vi leser.... Kalkunpålegget er jo varmebehandlet så vil tro at det skal gå bra. Det eneste jeg holder meg unna er såkalt risikomat som upasteuriserte oster, spekemat, sushi og annen mat som ikke er varmebehandlet.

Skrevet

Ja.

Enkelt og greit :-)

Skrevet

Mmm... står at man skal spise det så ferskt som mulig- ikke at man ikke skal spise i det hele tatt...

Pålegget har jo mange ukers holdbarhet- men en bør ikke spise den samme pakka så lenge når man går gravid... Dette for å sikre at det ikke danner seg noen bakterier der som vi ikke vil ha..

Skrevet

Bare man spiser mat før det er gått ut på dato, og tilbereder og oppbevarer det på riktig måte går det nok bra!

Les hva som står på matportalen og hold dere til det, men husk det er generelle råd. Og rådene de gir gaper over mye mat en ikke trenger å holde seg unna og.

Et eksempel er spekemat, der det er mye spekemat man trygt kan spise. Sushi som nevnt over her er heller ikke risikomat. Tross Sushi av enkelte fiskearter som tunfisk og smørfisk skal man ikke spise, men dette kan de på de stedene de serverer sushi!

Prøv å lev som normalt jenter! Sjansen for å bli syk av noe nå er like liten som før dere ble gravide.

Man suger heldigvis ikke til seg så mye mere sykdom nå enn ellers!

Det er også veldig viktig at man spiser variert. Ikke glem det! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...