Gå til innhold

er blitt svindlet så til de grader..


Anbefalte innlegg

Skrevet

ikke oppnår jeg kontakt med selger heller. jeg hadde lagt ut en annonse på finn at jeg ønsket å kjøpe ei vogn. fikk kontakt fra et par som hadde denne vogna. jeg ønsket at de skulle sende vogna i oppkrav eller bruke finns betalingsgaranti men pga deres dårlige økonomi så ville de ha forskuddsbet. og godtroende som jeg er,så bet jeg jo selvfølgelig på forhånd... så jeg har jo kun meg selv å takke..

 

men de virket veldig ok og til og stole på.. men så begynte jo ting å forandre på seg. jeg ble lovet at vogna skulle sendes onsdag for 14 dager siden..så torsdag,fredag og lørdag 1 april ble den sendt. påstår de. ikke fikk de den gjennparten på posten der sporingsnr står heller.. så nå sitter jeg her uten vogn og får ikke kontakt med selger.

 

har vært i kontakt med posten og de finner ikke noen pakker som er sendt i mitt navn. har vært i kontakt med posten der de sendte vogna fra,og de kjenner ikke til historien. selger hevder de var der i går å snakket med de og skulle tilbake i dag kl 5,men dette var da som sagt ukjent for de på posten.

 

har jeg noen som helst grunn til å kjempe videre for å evt få krevd pengene tilbake? har jo kvitteringen på at pengene er satt inn..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har ikke nettsvindelforsikring (eller hva det heter). Husker ikke om vi har det i forbindelse med forsikringa vår, eller om det er standard Nordea. Anmeld dem. Har du mailene hvor de skriver at de har sendt vogna o.l?

Skrevet

Tror jeg hadde vurdert en anmeldelsen nå jeg

Skrevet

Vet desverre ikke hva du kan gjøre, men vil ønske deg lykke til =)) Selv om det er din egen skyld, så er det drit surt å miste penger på akkurat den måten... Er desverre for mange som vet åsno seg på andre slik og svindle til seg penger... =))))

 

Håper du finner en god løsning på dette =)))

Skrevet

Hehe,det ringte ingen bjelle når de nektet å bruke betalingsgarantien? :)

 

Neida,ta kontakt med Finn for å høre hva du kan gjøre. Jeg vet om noen som faktisk har blitt dømt for svindel på Finn,så noe må du kan gjøre for å få pengene tilbake.

Skrevet

fikk sms fra dem så jeg har gjemt alle.

 

å nei,ingen bjelle ringte hos meg for jeg var så opphengt i å skulle ha akkurat denne vogna for det er ingen brukte av den typen til salgs.. så jeg var jo opp i skyene glad for å få tak i en brukt..

Skrevet

ta kontakt med Finn i dag, de vet nok hva du bør gjøre.

Skrevet

sendte mail til de tidligere i dag,så går og venter på svar :)

 

selger sier de skal på posten i dag å levere kvittering. men hva hjelper det å levere kvitteringen når det ikke står annet enn hva de bet for portoen? står jo ikke sendingsnr eller navn på den...

Skrevet

Vogna må sendes som pakke, må den ikke? Da får de sporings nr og det kan du be dem gi deg!

Skrevet

Bugabooen? =)

 

På den delen av kvitteringen som sender får med seg,skal det jo sto hvem den er til,avsender og sporingsnummer. Siden du ikke har fått sporingsnummeret aner jeg virkelig ugler i mosen.

Skrevet

ja,buggisn...*argh*

 

neida..de fikk ikke den gjenparten som sagt. kun en vanlig kvittering der beløpet står hva de bet for frakta..

 

forbannade GJØNHAU... ;)

Skrevet

Hvilket postkontor er det sendt fra da? Kan jo event ringe dem og høre om det er blitt sendt en vogn. Vil tro at det er slikt de husker..

Skrevet

Han tykje :)

 

De lyver,alle vet da vel at det er vanlig å gi sporingsnummeret til personen man sender vogna til. Og kvitteringen jager jo posten etter sender hvis det er en stor pakke. Hehe,det vet vel du som jeg alt om :)

 

Prøvd å kontakte forbrukerrådet om hvordan du forholder deg til svindel på finn? Kan jo hende de har noen ideer om hva du skal gjøre.

 

 

Skrevet

beklager, leste ikke hele innlegget ditt..

Skrevet

har sendt mail til finn for å høre om de har noen råd å gi meg..

 

jeg har jo handlet mye på finn og selv solgt mye,men dette tar kaka..

 

når jeg har sendt vogner så får jeg jo den parten jeg skal ha med navn,adr og sporingsnr + en vanlig kvittering..men de hadde kun fått den vanlige kvitteringen..påstår de..

Skrevet

Utrolig kjipe greier!! Men, har du noen rettigheter her, rent juridisk sett altså?? Trodde at slike ting skjedde litt på eget ansvar jeg, når man ikke bruker den finn betalingsgarantien...

Skrevet

Kjipt, men når du har fått sms har du vel navn og adresse??

På en annen side kan det faktisk være mye rot med posten, men her kommer tvilen posten tilgode :)

Skrevet

Du må ta kontakt med banken din, du har overført penger uten å få varer! dette har jeg selv opplevd. Banken skrev da et brev til de som hadde mottatt pengene og da de ikke kunne bevise at de hadde sendt varen ble pengene direkte trukket fra deres konto.

Du må skaffe en kopi av nettbanken å ringe banken omgående!!!

Skrevet

da hadde jeg anmeldt dem!!! noen jeg jobber som dagmamma for opplevde dette med noen konsert billetter. De anmeldte personen, vet ikke utslaget. Men jeg hadde ikke nølt med det i det hele tatt!

Skrevet

Be om kopi av kvittering,- uansett bør de vite hvor mye det kostet å sende..Det er noen kroner det altså. FOr om vogna er forsvunnet, de har sendt den som pakke, så er varen forsikret via posten..Om den forsvinner får man tilbake det varen var verdt,- opp til 10 000.......

 

Ikke at jeg tror de har sendt noe vogn,- men gå inn på posten.no og sjekk disse opplysningene også konfroter de med det..om du får tak i de...

 

Om annonsen ligger ute enda kan kanskje flere du kjenner kontakte de og spørre om å få kjøpe vogna? Prøv å "avslør" de på denne måten:o)

 

Lykke til, mange gode tips du har fått,- selv om du var litt naiv da:o)

Skrevet

jeg satte pengene direkte inn på deres konto. har kvitteringen,men der står det ikke navnet mitt på =(

 

når jeg spør etter deres fulle navn og adr får jeg ikke svar.

 

 

Skrevet

Har sendt deg en personlig melding:)

Skrevet

Har dem hemmelig mobilnr da? Hvis ikke kan du jo gjøre et aldri så lite sk i tlfkatalogen.

Skrevet

Anmeld dem. Du kan bevise at du har betalt og de må bevise at de har sendt den. Altså sporingsnummeret. Send en sms/mail om det på forhånd så kanskje det hjelper. Kan de ikke bevise at den er sendt så må de tilbakeføre pengene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...