AE84 Skrevet 16. april 2009 #1 Skrevet 16. april 2009 jeg trodde ammete skulle hjelpe for å få opp melkeproduksjonen også!! men på pakken står det bare at det hjelper mot luft i magen hos barnet!! hjelper det for å øke melkeproduksjonen eller ikke???
HokusPokus&Filiokus Skrevet 16. april 2009 #2 Skrevet 16. april 2009 Jeg har brukt ammete fra Helios og Klosterets ammete, og de har hjulpet på produksjonen. men nå bruker jeg fennikel fra Helios. Den stimulerer melkeproduksjonen og hjelper mot luftsmerter. Syns det virket litt bedre.
AE84 Skrevet 16. april 2009 Forfatter #3 Skrevet 16. april 2009 og dette får vi kjøpt på helsekost eller?
shari_z Skrevet 16. april 2009 #4 Skrevet 16. april 2009 Ja, på helsekost. Og mange apoteker har også "apotekets ammete". Jeg har også brukt både Helios og Kloster ammete, og det hjelper mot luft og for å få opp produksjonen.
AE84 Skrevet 16. april 2009 Forfatter #5 Skrevet 16. april 2009 det er apotekenes ammete NAF jeg har kjøpt nå, og det står ikke noe om produksjonen på den!!!
shari_z Skrevet 16. april 2009 #6 Skrevet 16. april 2009 Det kan jeg ikke si noe om, jeg har aldri brukt den. Men regner med at de fleste ammeteer er ganske likt (samme urter), og derfor skulle jo øke produksjonen også. Har du brukt den? Prøvd den ut? Jeg fikk god effekt etter 24 timer, og jeg drikker 7,5 dl hver dag (3 kopper). Her skal du se ingrediensene av de to jeg har: Helios: inneholder før fra anis, fennikel og karve, samt brennesle. Tradisjonelt i folkemedisinen har anis, fennikel og karve vært brukt som melkestimulerende urter for ammende. Denne velsmakende teen kan også hjelpe mot luftsmerter/kolikk hos mor og barn ved sin krampeløsende og fordøyelsesfremmende virkning. Effekten av teen går via morsmelken til spebarnet. Teen kan gis direkte til barn som har begynt å spise fast føde. Blandingen kan også virke slimløsende i øvre luftveier. Amme-te bør ikke brukes under ny graviditet. Kloster amme Te (i poser, ikke løsvekt): Peppermynteblad, anis, fennikel, karve, melisseblad, kanelbark, kornblomst og ringblomst. 1 kopp = 150 ml. Kokkende vann helles over 1 tepose amme te. Trekkes tildekket i 10 min. Husk å presse ut alt vannet fra teposen. 3-4 kopper nytrukket urtete drikkes pr dag mellom måltidene. Så kan du sammenligne om den du har ligner en av disse.
AE84 Skrevet 16. april 2009 Forfatter #7 Skrevet 16. april 2009 tusen takk, dette var til stor hjelp! ser at den ligner veldig på Helios sin te, denne har anis, fennikel og karve og det står me stor skrift at den ikke lengre inneholder brennesle (hvorfor, vet ikke jeg). men da satser jeg på at dette kanskje kan være tingen ;o) får prøve å håpe den fynker til i morgen!! takk igjen for hjelpen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå