MammaLykke 08 + 09+ juni 2011 Skrevet 16. april 2009 #1 Skrevet 16. april 2009 Hei...er i en situasjon som gjør at jeg har (desverre) måtte søke om dagpenger via NAV (en lang historie kort; jobbet i flere år som sykepleier, vikariatet gikk ut i sept 08 da jeg var i mammaperm, har flyttet og er på flyttefot neste uke til et nybygget hus, er gravid på ny og snart 5 måneder på vei. Mammaperm ble ferdig tidlig i april. Har ikke søkt ny jobb. Sønnen blir et år neste uke og har fått barnehageplass fom august) Jeg venter på svar på NAV om dagpenger. Er det noen som vet om jeg får det? Noen som er i samme situasjon eller lignende? Selvsagt burde jeg søkt jobb, men det er ikke lett å starte i ny jobb, nytt miljø,så og si høygravid, tung jobb, sommerferie med vikarer, og i forhold til arbeidsgiver kommer jeg til å gå ut i permisjon i august. I tillegg er da sønnen hjemme. Det jeg også tenker på er om dagpenger er med på å "spare opp" penger slik at jeg får penger det året jeg er hjemme med ny baby..? Takker for innspill...
mortiltresnart Skrevet 16. april 2009 #2 Skrevet 16. april 2009 Hei! Tror ikke du får dagpenger når barnet ditt er hjemme. Mener at barnet må ha 100 % barnehageplass for å få dagpenger. Men de har sikkert andre ordninger siden du er gravid. Håper det ordner seg til ditt beste hvertfall, og lykke til!
Mamma og lillegutt Skrevet 16. april 2009 #3 Skrevet 16. april 2009 Mulig du allerede vet om dette, men (slik jeg har skjønt det) har du krav på foreldrepenger når du går ut i permisjon igjen. Du kan gå ut i permisjon 12 uker før termin, dvs fra slutten av mai. (du starter da på de 44/54 ukene) Da har du jo hatt svangerskapspenger 6 av de siste 10 mnd. Så hvis du ikke får dagpenger nå (noe jeg tror du ikke får, men dette vet jeg ikke sikkert), har du iallefall foreldrepenger fra juni av. http://www.nav.no/page?id=328 http://www.nav.no/1073744316.cms Ring/gå innom NAV du. De kan helt sikkert hjelpe deg!
trine4 Skrevet 17. april 2009 #4 Skrevet 17. april 2009 hei.har vært isamme situasjon som deg.du kan gå rett fra fødselpenger til arbeids ledighet trygd.men du må si at du tar jobben viss de finner noe til deg.tror ikke at de gjær det.viss du ikke får fødsel penger når barnet kommer.så har du arbeids ledighet trygd.men jeg fikk det.ha en fin helg.trine
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå