Lucky2+2 Skrevet 16. april 2009 #1 Skrevet 16. april 2009 Vi skal snart begynne å gi jenta vår grøt, og jeg vil gjerne blande med morsmelk. Men av nestle-grøtene fant jeg bare ris- og maisgrøt som det stod at man skulle blande med mm/mme. Vil gjerne introdusere gluten forsiktig fra starten av, siden det er anbefalt. Da må jeg gi en annen grøt en ris/mais. Tenkte på Havregrøt-Ris-Hvete fra nestle. Men kan man bruke morsmelk i de grøtene som det står "blandes med vann?"
Sunnybeach4gull :) Skrevet 16. april 2009 #2 Skrevet 16. april 2009 Du kan jo bruke mm i de grøtan også, men kor heldig d e for en baby me normal vekt vet æ ikke :-P For e jo melkepulver i dm å blir liksom "smør på flesk" og kanskje litt mye for magen demmes? Æ bruke havregrøt som ska blandes me vann til nattmålite å da blande æ me mme, å dn mette godt :-) Men lage velling da å gir fra flaske, så e jo ikke mer enn 4 ss grøtpulver :-)
Lemonia Skrevet 16. april 2009 #3 Skrevet 16. april 2009 Du skal ikke bruke mm/mme når det står at du skal bruke vann. Det er allerede melkepulver i pakken. Hvorfor i all verden vil du absolutt bruke mm? Det er jo ikke noe poeng i det når det allerede er melk i grøten.
Sunnybeach4gull :) Skrevet 16. april 2009 #4 Skrevet 16. april 2009 Vet du Lemonia, du e virkelig en sur lemon! :-) Makan til negativitet og sure kommentara til alt mulig, ska man leite lenge etter :-) Hi fortelle jo ikke om babyen hennes e undervektig f.eks, å da ska man jo gjerne ha mm/mme i de grøtan som ska blandes me vann også.
Lucky2+2 Skrevet 16. april 2009 Forfatter #5 Skrevet 16. april 2009 Grunnen til at jeg vil bruke morsmelk er at det er så mye bra med morsmelk. Derfor vil jeg at jenta mi skal få mest mulig av det så lenge som mulig. mme er ikke det samme som morsmelk. Men jeg vil samtidig at hun skal introduseres for gluten fra starten av, men det er jo ikke gluten i de grøtene som skal blandes med mm. Derfor jeg spurte. Takk for støtten sunnybeach )
Tante Gustava Skrevet 16. april 2009 #6 Skrevet 16. april 2009 Nå er nok jenta di mindre enn Tassen, men når han begynte med puppeboikott rundt 7-8 mnd sa helsesøster til meg at jeg godt kunne blande med mm de grøtene som skulle blandes med vann for å sikre at han fikk i seg nok melk (han nektet også flaske, og drakk kun vann av kopp). Men nå er jo også tassen her en sped og spretten liten kar, så han har heller ikke vondt av å få i seg ekstra kalorier. Vet at man i utg.pkt ikke skal blande med mm pga melkepulveret som allerede er i grøten, men det kan jo være greit å sjekke med helsesøster så kan dere ta en vurdering i forhold til flere ting, f.eks hvor mye du ammer ved siden av etc.
Lemonia Skrevet 16. april 2009 #7 Skrevet 16. april 2009 Det kan nok komme av at jeg synes folk spør ganske mange merkelige spørsmål (og da mener jeg ikke denne tråden), og da kan jeg godt svare litt oppgitt fordi jeg ikke forstår at folk kan være såpass hysteriske eller uvitende. Men det er jo ikke verre enn at folk hopper over innlegg de ikke liker. ;-) Ellers forstår jeg at TS vil bruke mm så mye som mulig, men det er jo ikke slik at om du gir ungen din en porsjon med grøt blandet med vann en gang om dagen så får den ikke i seg alle de gode stoffene fra mm. Man trenger ikke drikke mm til absolutt alle måltider for at det skal ha noen effekt for å si det sånn.
Lucky2+2 Skrevet 16. april 2009 Forfatter #8 Skrevet 16. april 2009 Takk for hjelpen! Da skal vi nok finne ut av det! =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå