Lucky2+2 Skrevet 16. april 2009 #1 Skrevet 16. april 2009 Vi skal snart begynne å gi jenta vår grøt, og jeg vil gjerne blande med morsmelk. Men av nestle-grøtene fant jeg bare ris- og maisgrøt som det stod at man skulle blande med mm/mme. Vil gjerne introdusere gluten forsiktig fra starten av, siden det er anbefalt. Da må jeg gi en annen grøt en ris/mais. Tenkte på Havregrøt-Ris-Hvete fra nestle. Men kan man bruke morsmelk i de grøtene som det står "blandes med vann?"
Sivalur Skrevet 16. april 2009 #2 Skrevet 16. april 2009 Du kan nok bruke morsmelk i de grøtene som det står at skal blandes med vann. Det du må huske på da er at det allerede er morsmelkerstatning i disse grøtene, slik at det blir 'dobbelt opp' med melkemengde. Morsmelkerstatningen er også laget av kumelk, hvis det skulle være et ankepunkt for deg. Ellers kan du jo prøve noen av holle-grøtene fra helsekosten, vet ikke om noen av disse kan være glutenfrie, men obs på at det da kan bli for lite jern igjen. Skal ikke være lett dette.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå