Gå til innhold

Mye fostervann!??? (samme som på skravlesiden)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har erfaringer, faktaopplysninger???

De mente at fosteret var fint da :D, men er likevel henvist videre til riksen!!

takk på forhånd!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Flytter egentlig ikke inn her før til lørdagen men er inne å smugkikker litt :)

var hos jordmor i dag 27+6 og symfyse målet mitt var 30 !!! hun minstenkte enten masse foster vann eller stor baby så skal på kontroll på sykehuset neste uke ..

hva var ditt symf mål ??

Skrevet

http://www.babyverden.no/templates/Article____539.aspx

Jeg har for mye fostervann, syns denne linken var ganske ok da jeg i desperasjon surfet på nettet etter opplysninger. Alt er tilsynelatende ok på babyen min også, og jeg har ikke svangerskapsdiabetes, så prøver å trøste meg med at hos 2/3 finner de ikke grunnen. Vi er nok i den gruppen begge to :) Men jeg gleder meg til å se at det er en frisk baby som kommer ut, er jo litt vanskelig å ikke tenke på det. Lykke til :)

Skrevet

Jeg har også det, men dette har jeg ikke hørt noen ting om!! Ble litt bekymret nå, jeg. Har ikke blitt sendt videre på noen undersøkelse. Legen har ultralydapp. på kontoret da, så jeg har jo sett jenta flere ganger. Men som legen sier, er hun ikke noen ekspert på det. Bør jeg forlange videre oppfølging? Jeg er 39+3..

Skrevet

For mye fostervann kan jeg litt om, da jeg hadde det i forrige svangerskap. Ut kom en liten skapning som ikke var frisk.Selv om h*n så frisk ut på UL da.

Og det legene sa var at for mye fostervann skyldes ofte at barnet ikke klarer å svelge så godt. Og dermed fylles det opp.

Slik med de som har for lite fostervann er det ofte fordi babyen ikke tisser.

Trenger selvfølgelig ikke å bety noe, legen min som følger meg opp sier at det er når det er _veldig mye_ fostervann at de er bekymret for at alt det nevrologiske fungerer slik som det skal. Barn med nevrologiske skader er kanskje ikke så flinke til å svelge.

Det er store variasjoner når det gjelder fostervann, og man kan godt være i øvre sjiktet uten at man er noe bekymret.

Det finnes jo de som må inn og tappe ut flere liter i uka fordi det samles opp så mye, da tenker jeg at det er MYE fostervann..

Som regel så går det veldig bra :-) Særlig om det ser bra ut med babyen også. Man kan jo be legen på UL se etter om babyen svelger?

Skrevet

HHN80: ja jeg hadee forlanget en ul på føden!!! dette fikk jeg helt automatisk!!!

Tusen takk for all info :D

Jeg vet ikke sm-målet mitt akk nå, for er lenge siden jeg har vært på kontroll, hva er deres sm-mål??

Madikken, håper det går bra med barnet ditt nå, ja regner med at de sjekker svelget på riksen når vi skal dit :D

Skrevet

Hei

Jeg fikk beskjed om for mye fostervann og videresendt til ekspert på Ullevåll. Der sjekket de lille jenta og fant at alt var bra. Allikevel en del tanker da.. Ble så sjekket for sv.diabetes, men det har jeg ikke. Var så til oppfølgingskontroll på tirsdag og han legen mente at så pass fostervann måtte det være og mente derfor at det ikke var FOR mye. Jenta hadde det også bra sa han. Har derfor roet meg ned med dette nå. Ofte (2/3) finner man jo ingen årsak til mye fostervann. På undersøkelsen vil de nok sjekke for hjertefeil og problemer med svelget. Jeg ville fått legen til å vise og forklare nøye slik at når du går derfra føler du deg beroliget. Jeg gjorde dessverre ikke det og fikk derfor to uker med mange unødvendige tanker.

Lykke til!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...