Gå til innhold

Pysete guttunge....

Anbefalte innlegg

Gjest 5 andre
Skrevet

Pjokken her er 2 1/2, og utrolig skeptisk til det meste...Og i alle fall alt nytt. Skli på sklie (sånn som er på huskestativ) - det er skummelt. Hvis jeg letter ham opp og leker fly - og nei og nei. Hoppe ned fra scenekant på kjukkas - glem det. Sitte på potte - det er farlig det. Gå der han trur det kan være glatt - det går ikke an... Og lista fortsetter. Han er drøyt 2 1/2 og aldri prøvd så mye som å klatre i sprinkelsenga. Har ei snuppe på 16 mnd som synes alt detta er gøy!

Lurer på om detta er genetisk?

Prøver å gå fram som et godt eksempel, vise at det er gøy, rose, gi klistremerker som belønning..

Noen som har det sånn? Hva gjør dere for å få barna til å tørre mer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sønnen min er også sånn, skeptisk til alt som kan være skummelt. Han er av typen som ALDRI prøver seg på noe med mindre han vet at han mestrer det. Studerer ting veldig nøye før han tør prøve. Jeg syns at det var veldig greit da han skulle begynne å gå, for han fikk aldri blåveiser eller donald-kuler, nettopp fordi han studerte så nøye og prøvde ikke før han visste at han kunne. (Selv om han avventet til han mesteret det så gikk han da han var 1 år).

Litt etter litt går det seg til her. Synes det er litt greit med en unge som ikke er helt apekatt. Venninna mi sinn sønn er like gammel og går konstant rundt med blåveiser og kuler. Hun kan ikke se bort i ett sekund før han finner på noe sprell.

Har en liten følelse av at datteren min blir en liten apekatt, så greit at den eldste er litt mer "samlet" da. Må bare godta at han er sånn. Prøver å lokke han til ting, men vil han ikke så vil han ikke.

Han er straks 3 år.

Gjest 5 andre
Skrevet

He he. Ja, frøkna her har konstant blåmerker og kuler. :0) Hun klarer NESTEN å friste han til å prøve ting, men NEi, tør ikke allikevel. Er eg. ikke noe problem nå som han er så liten - i grunn litt sjarmerende.

Håper bare han vokser det av seg. Ser for meg at han blir den som blir sist valgt i gymen på skolen hvis han forblir skeptisk.. Er bra det er mange år til, og mye som kan skje :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...