Gå til innhold

Hvorfor har ikke vi Føderike i Stavanger :-(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var nettopp inne og leste om føderiket som tilbys på rikshospitalet. Der får du jordmødre som følger deg i svangerskapet, og man føder hos de samme jordmødrene etterpå. Man blir sendt hjem relativt raskt etterpå - noe som kan være like greit - og får hjemmebesøk og oppfølging etterpå.

Her i stavanger har vi fødeloftet. Der fødte jeg sist, og var kjempe fornøyd. Men hva gjør de i sommer??? stenger tilbudet fra 18. mai til uti september. I fjor stengte de kun i tre uker (juli) - men nå stenger de tilbudet i nesten 4 måneder.

Er så skuffet !!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ble også gira på å prøve noe sånt. Kunne tenkt meg vannfødsel også. Så at over 50 % av fødslene på føderiket var vannfødsler. Men slike tilbud har de desverre ikke i min lille by, nei.

Typisk at de stenger slike gode tilbud på sommeren også. Her jeg bor stenges føden halve sommeren. Om jeg får noen dager før termin, må jeg dra til nabobyen for å føde. Og jeg som ikke kan fordra å sitte i bil med rier, må holde ut i over en time i bil. Men skal vel ikke klage, for oppe i nord er det vel heller normalt med lang reiseavstand for å komme seg til fødeavd. Men en tenker helst på seg selv da...

Skrevet

aiaiai....skal vel ikke klage helt når jeg ser innlegget ditt. Hadde så og si styrtfødsel sist - så jeg har ikke tid til å humpe en time i bil!!!!

Uansett - så synes jeg at fødselstilbudet generelt kunne vært bedre. Kan ikke si at jeg gleder meg til en fødsel på føden - med hastende jordmørdre, som ikke har tid! (been there done that).

Skrevet

Jeg må reise i 1,5 time for å komme til sykehuset jeg skal føde på.. Slå den.. hehe.. De la ned sykehuset i bygda mi for noen år siden, så nå må vi reise i 1,5 time for å komme til føden.. Håper ikke på styrtfødsel.. Mange fra hjembygda mi som har født i veigrøfter og på rasteplasser på vei til sykehuset..

Skrevet

Herlig !!! - lenge leve velferds Norge....

Skal vedde på at de nesten hadde bedre ordninger før i tiden!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...