FruTB Skrevet 16. april 2009 #1 Skrevet 16. april 2009 Lille Bo gråter så sårt hver gang vi legger han - og jeg får så vondt av han. Han er jo strålende blid, men trøtt, før han legges - og så fort han kommer inn på soverommet begynner gråtingen. Og jeg vil _ikke_ la han ligge og gråte, selv om han er 6 mnd og "klar" for Ferber-metoden, så skjer ikke det i vårt hjem. Finnes det likevel håp for at dette skal gå seg til? Er det andre tips og triks som kan brukes? Foreløpig tar det 1,5 time +/- å få lagt han om kvelden, og det er sikkert like slitsomt for Bo, som det er for mamman og pappan :\
FrøkenJ Skrevet 16. april 2009 #2 Skrevet 16. april 2009 Heia. Her er det på samme måten. Varierer heldigvis noen dager da. Plutselig så sovner hun med en gang,men de fleste dagene gråter hun når hun blir lagt.Dette gjelder også i vognen av og til. Lei av å høre at man må legge babyen før de er overtrøtt,men det er jammen ikke lett å sjønne at hun er trøtt en halv time etter at hun har sovet i 2 timer...blæææ Syns det har blitt bedre her i gården da faktisk. Vet ikke hva jeg har gjort "riktig",men tror at snuppa kanskje har begynt å sjønne at når hun blir lagt i sengen er det kveld.vet ikke helt jeg. Eneste jeg vet som fungerer for vesla er at jeg legger henne på siden (litt redd for at hun skal rulle over på magen da men) når jeg legger henne. Da har hun et putetrekk trykt godt oppi ansiktet og hun kan holde rundt det med hendene. Vet iallefall at man blir såååå sliten av slike dager/kvelder!!! litt smokk ut og inn også.
vims81 m/♀08 ♥♂11♥ Skrevet 16. april 2009 #3 Skrevet 16. april 2009 Samme her,både i vogn og i seng, men roer seg stort sett fort så lenge hun får smokken på plass. Bruker alt fra 10-30min på legging, og noen turer for å putte inn smokken blir det stort sett alltid. Pappaen hennes har lurt på om hun kan ha lakenskrekk, men er vel litt tidlig det vel :-)
Babyønske �� Skrevet 16. april 2009 #4 Skrevet 16. april 2009 Her er det hyl og skrik i alle leggesituasjoner hele dagen. Min er 3 mnd og kan ikke innta liggende posisjon uten at han blir hysterisk, ikke en gang i armene kan han ligge. Meget nysgjerrig, skal ha med seg alt. Syns til tider legging blir et ork, og prøver liksom å utsette det lengst mulig, men det hjelper jo ikke akkurat. Syns også det er vanskelig å finne balansegangen mellom litt trøtt og overtrøtt. Ofte tar det bare 1 time fra han våkna fra siste soving til han er trøtt igjen. og det virker jo så kort. Her er det spesielt kveldsleggingen som er håpløs, han sover gjerne bare 5 min av gangen, og er lys våken og opplagt når han våkner, og er fit for fight en time til, men gjerne med suring etter en halvtimes tid. Derfor har vi droppet å legge han tidlig foreløpig(har prøvt, men det funket bare ikke), så han legger seg sammen med oss i 23-tiden enda. Sover heldigvis godt om natten når han først sovner. Men faktisk når jeg la han nå for langdupp i vogna, sovnet han faktisk helt uten skriking, nesten så jeg ikke forstod noen ting :-) Dessverre var det nok bare et engangstilfelle...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå