Stratos med 3 barn Skrevet 16. april 2009 #1 Skrevet 16. april 2009 Min mor er alene (skilt i mange år), men trives nok egentlig ikke med det. Er periodevis mye deprimert. I fjor hadde vi hele ferien sammen med henne (3 uker), i år ønsker vi en uke med svigerforeldrene mine og resten alene (uten lange planer sammen med noen, men hun får klart komme en dag på besøk altså). MEN så var det denne samvittigheten da? Nå er hun deprimert IGJEN! Hun irriterer meg da som regel, men samvittigheten min sier at vi kanskje bør være sammen med henne en uke, så skjer det noe for hun. På den andre side er det vel egentlig ikke vårt problem og det er i grunnen ganske slitsomt. Neste år har vi igjen planlagt ferie med hun. Hva synes dere? Hadde dere tatt henne med på noe eller holder det med annet hvert år? Må legge til at hun kan være hos oss når hun vil resten av året, men at det gjerne ikke skjer om ikke jeg avtaler, organisere og henter henne først. Hun er ufør så hun har egentlig mye tid, men hun vil feks ikke bo ei uke hos oss mens vi jobber og kose seg med oss på ettermiddag/kveld. Spør jeg om hun blir med ei uke på hytta el i vår ferie blir hun med... Oi, dette ble veldig langt og sikkert også rotete.... Sorry! Men jeg trenger noen meninger her altså!
tresøtesmå-torødogenblå Skrevet 16. april 2009 #2 Skrevet 16. april 2009 Jeg tror jeg ville ha tatt en liten uke sammen med henne, jeg. Det blir kanskje litt voldsomt å ta en uke med svigers og så ikke noe med henne når hun sliter med livet sitt? Selv om hun i prinsippet kan komme når som helst... Jeg tror kanskje jeg ville følt meg litt utelatt da, faktisk. Også er jeg egentlig litt uenig i at det ikke er deres problem. Det er jo moren din, og om hun har et problem angår det deg. Uten at jeg nå insinuerer at du ikke bryr deg om henne, altså. Vi ferierer minimum en uke med besteforeldrene på begge sider hver sommer, pluss at vi besøker dem et par-tre ganger ellers i løpet av året. Nå bor de på andre siden av landet, så det blir gjerne litt annerledes hvis de bor i nærheten.
Stratos med 3 barn Skrevet 16. april 2009 Forfatter #3 Skrevet 16. april 2009 Ja, men nå var vi med henne hele ferien i fjor da og ikke noe med svigerforeldrene min.... Egentlig er det da vel ikke vårt problem? Voksene mennesker må da ta litt ansvar for eget liv? Hun kan jo feriere med noen av mine søsken feks også eller rett og sett med venninne®?
jente 06/06 jente 08/08 Skrevet 16. april 2009 #4 Skrevet 16. april 2009 Jeg synes dere skal ta annenhvert år. Det høres fint ut. Nå vet jeg ikke hvordan hun er når hun er deprimert, men de jeg vet om som sliter med depresjoner ønsker ikke å feriere med noen som helts under disse periodene. Kanskje like greit å holde henne unna barna...uff nå var jeg litt stygg men....
Gjest Sekretøsa Skrevet 16. april 2009 #5 Skrevet 16. april 2009 Jeg syns det er fint at dere i det hele tatt ferierer med familien, jeg. Vi har ikke noe faste greier med å ha ferie sammen med hverken svigers eller mamma. Det bør jo holde med annenhvert år, dere har jo ikke ferie på foreldrenes premisser? Det må jo være rom for forståelse om at dere ønsker å tilbringe ferie bare dere innad i familien også?
SlitenÅtrøtt.. alltid & støtt Skrevet 16. april 2009 #6 Skrevet 16. april 2009 huff sånt sliter på . Men jeg ville gjort det som dere hadde tenkt. Din mor er voksen og klarer ta vare på seg selv(gjør hun ikke det hjelper det ikke med ferie) Nyt ferien deres med god samvittighet.
tresøtesmå-torødogenblå Skrevet 16. april 2009 #7 Skrevet 16. april 2009 Det er klart at hun kan feriere med søsken og at hun skal ta ansvar for eget liv. Men om moren min var alene og deprimert og jeg visste at hun hadde blitt veldig glad for å være på hytta med meg en uke, hadde jeg tenkt som så at jeg tåler å få bare en ukes ferie med bare kjernefamilien og en uke med hver av besteforeldrene. Det hjelper jo henne lite i år at dere var sammen tre uker i fjor.
Stratos med 3 barn Skrevet 16. april 2009 Forfatter #8 Skrevet 16. april 2009 Ja, det er liksom litt det jeg føler også. Vi er jo i jobb og trenger tid sammen bare oss. Mamma er jo syk i tillegg og er dessverre innimellom til belastning og liten hjelp. Føler ikke at jeg orker det i år jeg...
SlitenÅtrøtt.. alltid & støtt Skrevet 16. april 2009 #9 Skrevet 16. april 2009 Men hvorfor skal de ta den hensynet? Og føle seg pliktet til å ha henne med vil ikke gjøre ferien koslig. Og vil gjøre forholdet enda mer anstrengt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå