meg_med_to Skrevet 16. april 2009 #1 Skrevet 16. april 2009 Mini på snart 2 år har astma. Hatt siden hun var 4 mnd men i vinter ble det værre enn noen gang før. har kastet opp lit slim i ny og ne når hun har vært alt for tett... Vi har nett vært hos legen og fått beskjed om å trappe opp medisineringen. Fortalte at hun kaster opp en til to netter i uka men han var ikke særlig bekymret.. Nå har hun kastet opp hver natt i en uke, men er helt fin på dagen... er det noen her som har opplevd det samme? blir liksom bekymra for at hun ikke får i seg nok næring når alt kommer opp igjen på natta.. Og hun har fra før veldig dårlig matlyst i periodene hun er tett... uff får så vondt av hun, lille jenta som må være så mye syk.
Stratos med 3 barn Skrevet 16. april 2009 #2 Skrevet 16. april 2009 Natthoste hos astmabarn er nok dessverre vanlig, men man kan da gjøre noe med det. Gå til en spesialist + forsøk med noe alternativt! Det har fungert veldi godt for oss. Hvor bor du?
meg_med_to Skrevet 16. april 2009 Forfatter #3 Skrevet 16. april 2009 Vi bor på Kolbotn.. Venter på time hos spesialist, nettop blitt henvist dit. Er det virkelig vanlig at de kaster opp hver natt? Uff får så vondt av hun. Hva alternativt er det jeg kan gjøre for hun? Er helt ny i det å ha så sykt barn som hun nå er blitt så alle råd mottas med stor takknemlighet.
sommer&sol Skrevet 16. april 2009 #4 Skrevet 16. april 2009 Vet ikke om jeg sier ting du allerede vet.Men prøver allikevel:-) Datteren din kaster nok opp pga hostingen blir så kraftig at oppkast blir et resultat av det. Regner med du har en astmamedisin som du gir på kvelden. Kan ikke dette være det siste du gir før hun sovner, & eventuelt gi litt påfyll dersom hun våkner iløpet av natta?Dersom dere har fått beskjed om å øke doseringen, så husk at det otfe tar et par uker før det gir resultater. Har du mulighet til å gi litt medisin på natta & eventuelt før dere selv legger dere hadde jeg prøvd det.Litt hyppigere så det ikke rekker å tette seg så mye. Skjønner veldig godt du blir bekymret for næringen. & de små blir jo slitne av å kaste opp.Gi henne klar drikkepå natta hvis hun trenger.Ikkemelkosv. Tetter bare mer. Vet ikke om dette var noe hjelp.....men ikke alltid d ersåstore endringer som skal til:-)
gerd Skrevet 16. april 2009 #5 Skrevet 16. april 2009 Før leggeti gir du først ventoline så flutide. Når hun våkner og hoster på natta gir du mer ventoline. Regner med du har dette...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå