Lykkelig g~g~j Skrevet 16. april 2009 #1 Skrevet 16. april 2009 Det er så kjipt! Er heeelt sikker på at jeg hadde d med i bhg for han sover ute og det er lenge siden den vogner har vært hjemme! Har de noe erstatningsplikt eller må jeg bare finne meg i at d er borte?
☠Diamanda Galas☠ Skrevet 16. april 2009 #2 Skrevet 16. april 2009 hei;-) jeg jobber i bhg, og dette er dessverre ting som kan skje..men stort sett så dukker tingene opp igjen.ofte er det andre foreldre som har tatt med feil ting hjem, og merker det etterhvert.vi pleier å henge opp en lapp, så kan alle sjekke hjemme;-)like ofte finner foreldrene det selv hjemme eller i bilen;-) er det navn på trekket? vet ikke om bhg har erstatningskrav, men jeg ville nok drøyd litt å sjekket om det kommer til rette først;-)
Lykkelig g~g~j Skrevet 16. april 2009 Forfatter #3 Skrevet 16. april 2009 ja får purre litt på dem! Har så godt forhold til dem at jeg nødig ville gjort noe annet enn å kjøpt ett nytt et selv men håper jeg hadde navn på det, ellers er jeg vel delaktig i det jaja! sånn som skjer!
Andremann snart? 3.pp Skrevet 16. april 2009 #4 Skrevet 16. april 2009 Jeg har også et veldig godt forhold til dem i barnehagen til datteren min, og da reisetrilla hennes ble "herpa" av lekende unger der en dag var jeg ikke i tvil om å be barnehagen erstatte den. Ikke helt samme situasjon da, men fikk erstatning uten problem eller sure miner:) Er det virkelig de som har "rotet" det bort skal de selvfølgelig erstatte det, det går jo ikke akkurat av deres egen lomme heller:=)
Rugekassa til nurket Skrevet 18. april 2009 #5 Skrevet 18. april 2009 I barnehagen jeg jobber står det i vedtektene at "Medbrakte eiendeler er ikke personalet og barnehagen ansvarlig for". Og det er jammen en god ting for det er ikke lett å ha full kontroll på enhver ting, til enhver tid, og mesteparten av tiden bruker vi jo faktisk på barna. Men selvfølgelig gjør vi så godt vi kan. Hvis vi måtte erstatte ting som ble borte, ville det gått av barnehagens budsjett. Jeg har til gode å se et romslig barnehagebudsjett så da ville det vel blitt et redusert tilbud til barna? Der jeg jobber er vi forundret over at foreldre ofte ikke merker klær og andre ting, og at f. eks dyrt ulltøy kan henge på snora med gjenglemt tøy uten at noen vedkjenner seg det.
Fjerdemann på vei Skrevet 19. april 2009 #6 Skrevet 19. april 2009 De har jo ikke noe erstatningsansvar for ting som blir vekke i barnehagen, men av og til synes jeg de burde hatt det. Men skjønner at det ikke er så lett å holde kontroll på alle ting, og de kan jo heller ikk eholde kontroll på om andre foreldre tar med seg feil ting hjem. Men synes jo det er helt riktig at de skulle erstatte den vogna som ble herppet av lekende unger, for da har de jo ikke passet ungene godt nok. Vi fikk også erstattet en jakke som det kom maling på. Vaktmestrene drev å malte på et skur ute i uteområdet til barnehagen, og da hadde ungen min løpt bort og fått maling på seg. Da fikk jeg dekket det jakken kostet ny. Men er jo forskjell på det, og at ting bare forsvinner. Men er fryktelig irriterende når ting forsvinner, jeg merker alltid alt veldig godt, så det pleier dukke opp igjen etterhvert.
Gjest Skrevet 19. april 2009 #7 Skrevet 19. april 2009 I den tidl. bhg til sønnen min var det ganske vanlig at klærne ble ødelagt og det gikk flere reintøysett i halvåret. Så ut som de var klippet hull i, for det var helt skarpe rette kanter i alle "hullene". Vi fikk aldri noe erstattet, selv om klærne helt tydelig ikke var slitt eller rivnet ute i lek. (man ser jo forskjell på om det er en saks som har laget hullet eller om det er rivnet eller slitt hull i) En gang var det og flere hakk i "håret" på gutten å vi måtte snauklippe han for han så ikke ut.. Også da fikk vi beskjed om at dette nok var noe han hadde gjordt selv hjemme..... I den bhg. han går i nå har det ikke skjedd en eneste gang. Der har heller ikke barna mulighet til å gå ut i garderoben når de vil og uten voksne. Og så virker det som det er flere voksne i banregruppen der. Har aldri telt etter, men de har alltid full kontroll på hvor ungene er og hva de gjør på. Jeg vet ikke om man bare må finne seg i at det er høyt forbruk av klær i barnehagen eller om det egentlig går an å kreve erstatning, men vi tok det opp flere ganger og ble ganske bryskt avvist...
Panterjenta85 Skrevet 19. april 2009 #8 Skrevet 19. april 2009 Jeg jobber også i barnehage og vi har også i våre vedtekter at vi ikke har noe erstatningsansvar. Og som ei sa tidligere. Jeg har enda til gode å se en barnehage med så godt budsjett at det ikke ville rammet kvaliteten på barnehagen om vi skulle begynt å erstatte. Nå er jeg så "heldig" at jeg ser barnehagens sidene av saken. Og i de fleste tilfeller dukker klær o.l. opp igjen. Men det er frustrerende å se at hittegodset kun øker. Med fare for å provosere til en diskusjon: Det finnes desverre for mange "rike" foreldre som ikke bryr seg om at jakker, bukser, reimadresser o.l. blir borte. Og mange er for late til å sjekke de gjenglemte/umerkede tingene selv... Ved å se barnehagens side vet jeg at jeg kommer til å være en ravn på å merke tøy!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå