Gå til innhold

ALLERGISK mot pollen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her på Vestlandet er gresspollen sesongen i gang, og jeg er så allergisk... Er helt tett i nesen, og det kjennes ut som om jeg har influensa- blir helt satt ut av allergien. Legen har visst en medisin han kan skrive ut til gravide, men såvidt jeg har forstått blir man veeeldig trøtt av den- som om jeg ikke er sliten nok fra før- og det er visst også varseltrekant på den så da kan jeg ikke kjøre bil...

Noen andre som har tips, eller vet om allergimedisiner gravide kan bruke som ikke fører til ekstrem trøtthet og kjøreforbud?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vel litt tidlig med gresspollen enda, men salix er på vei i følge www.pollenvarslingen.no.

Det er noen som har effekt av akupunktur mot pollenallergi - det er jo helt uten bivirkninger. Jeg skal prøve det i år, men er litt sent ute, det er best effekt når det brukes forebyggende.

Har også hørt at noen får hjelp hos kiropraktikere?!

Pollenmedisinering er vanskelig - men det er jo faktisk bedre at ungene våre har en fungerende mor enn en som ikke fungere pga pollen. Så jeg holder muligheten åpen for å bruke medisin når ungen er ute.

Skrevet

Du kan ta Polaramin. Den ble jeg ekstremt trøtt av. Skiftet derfor over til en flytende variant som jeg ikke husker navnet på i farten. (Skal finne det ut til deg!!) Den fungerer greit, du skal ta veldig lite og den smaker som hostesaft. Ikke like god virkning av den som av de nyere variantene, men bedre enn ingenting!

Skrevet

Jeg har begynt å gå på polaramin. Synes ikke jeg blir noe særlig mer trøtt av den i grunn.

Skrevet

Jeg har hatt ekstrem pollenallergi siden jeg var liten og har brukt akupantur som behandling med veldig god effekt.. Så jeg kan trygt nyte vår og sommer uten rennende nese,øyner og tett hals;) Verd å prøve hvertfall;) Alle reagerer forskjellig på det,men bedre sent enn aldri..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...