RødRev Skrevet 15. april 2009 #1 Skrevet 15. april 2009 Jeg er ikke så flink på kjøkkenet, men er opptatt av å lage sunn og god middag, som også passer for småen på 15 mnd. Noen tips? Gjerne med fisk
line_n & sara Skrevet 16. april 2009 #2 Skrevet 16. april 2009 hei, jeg har matblogg med mine oppskrifter (legger de ut etterhvert som de blir til!) er noen oppskrifter der, så du kan ta en titt! http://hobbykokka.blogspot.com/
olebrum78 Skrevet 16. april 2009 #3 Skrevet 16. april 2009 1 pose lapskausblanding (fra frysedisken) 1 pk røkte kjøttpølser 1 pose potetmos Kutt pølsene i terninger, ha i grønnsakene, vann og buljong kok opp. Ta i litt potetmos for å gjøre den tykkere.. Krydder etter ønske! Nam nam
Gjest Sauen venter jente nummer 2 =) Skrevet 16. april 2009 #4 Skrevet 16. april 2009 Kjøtt med hasselbackpoteter og fløtesaus: 1)Skrell poteter, skjær dem i to. Skjær dem i tynne skiver, men ikke helt gjennom. De skal altså "henge sammen" i bunnen. Pensle med smør, ha på salt og pepper. 2)Skjær grønnsaker (paprika, løk, sjampinjong, tomat, squash, gulrøtter) i store biter. Legg i en ildfast form, ha over godt med olje og litt salt. 3)Sett både poteter og grønnsaker i ovnen på 200 grader, der skal de stå i 20-30 min. Grønnsakene må nok ut først. 4)Stek kjøttet, tar et par minutter om det er f.eks biff 5)Finhakk paprika, løk og sjampinjong, stek i smør. Ha over en boks med fløte, en teskje eller to med buljong og masse salt og pepper. Når sausen har kokt opp har du den evt i en foodprosessor så grønnsakene blir kuttet opp i små, små biter. Server=) Tar vel totalt ca 40 minutter. Bogskinke med oste/urtesaus. Sett pasta til koking, helst spagetti eller tagliatelle. Skjær bogskinke i terninger. bruk evt baconet. Skjær grønnsaker i små biter (paprika, løk, sopp, gulrot). Fres litt på stekepannen, ha kjøttet over. Hell over en boks med fløte, 1-2 dl vann og 2 ts buljong. Krydre med hvitløk, pepper og masse grønt krydder. Ha i en neve eller to med revet ost. La trekke på svak varme et par min. Tar vel totalt 10-15 min. Kyllinggryte Sett ris til koking. Skjær kyllingfileter i små terninger. Stek dem, krydre litt med hvitløk. Skjær grønnsaker i terninger (paprika, løk, sopp, tomat...) og ha på pannen med kyllingen, la surre litt. Ha over en boks med kesam og 2 dl vann+buljong. Krydre med pepper, hvitløk, paprikapulver. Server. Tar vel totalt 10-15 min. Omelett i pita Beregn ca 1 omelett og 2 pitabrød per person. Lag en omelett til hver person av: 2 egg + 2 ss vann/melk/fløte (piskes sammen) Litt finhakkede grønnsaker Spekeskinke i små biter Ost på toppen Krydder etter eget ønske Stek omeletten i et par minutter i en liten stekepanne, varm pitabrødene sånn som det står på pakken. Tar vel gjerne 15 min å lage til 3 personer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå