SnartLeah Skrevet 15. april 2009 #1 Skrevet 15. april 2009 Hvor var du,hva synes du?? Hva var din opplevelse? Inntrykk? Når var du der? Vil ha maaaange svar!=)
cherry coke Skrevet 15. april 2009 #2 Skrevet 15. april 2009 Flere ganger: kreta, poros, korfu og rhodos. Er veldig glad i Hellas, og elsker stemningen, maten og folket der. Av de nevnte stedene var min desiderte favoritt Poros. En liten øy, rolig, barnevennlig (reiste uten barn da), flotte strender og mye båtliv. Kort vei til Athen. Anbefales. Eneste jeg kan fraråde deg er å reise midt i sesongen. Da kan det bli alt for varmt.
LillyLilly Skrevet 15. april 2009 #3 Skrevet 15. april 2009 JAAA!!! Vi var i Athen en uke i forfjor sommer samt en uke på Naxos!! Var en fantastisk ferie, selv om jeg gikk glipp av hoved grunnen til at vi reiste til Athen da!! Akropolis guidene streiket så jeg fikk ikke komme inn!! Men ellers var det to deilige uker med mye bading og soling! Var hetebølge da, så det var en smule varmere enn en stakkars lyshåret, lyshudet nordmann hadde helt godt av... var oppe i 50 grader, men det gikk faktisk veldi fint og jeg ble lite solbrendt (meget stolt av meg selv og mine smøre evner!!) Hellas er en kjempe flott plass å reise til god tur om du skal dit!
SnartLeah Skrevet 15. april 2009 Forfatter #4 Skrevet 15. april 2009 Takk for svar!! Har dere hørt noe positivt/negativt om Lindos?? Jeg og sambo reiser uten barn...blir en romantisk-kjærste-ferie!
Den heldige eier av ett barn Skrevet 15. april 2009 #5 Skrevet 15. april 2009 Ja, vært i Hellas mange ganger, men i selve landet bare en gang. Var da i Athen sammen med noen venninner. Mange år siden. Skal du dit må du innom Akropolis. Var veldig varm da vi var der, fikk heteslag, og de stakkarene som var med ble litt redde. Utrolig mye folk der, så pass på de små. Kreta- Vært på nord og sør-siden. Likte sørsiden best. Ikke minst var det et mer barnevennlig sted, og vannet er veldig mye roligere der. Skal du dit, så er turen til Knossos og anbefale. Kan også ta dagsturer over til Santorini, om du ikke har vært der fra før. Santorini- Må oppleves. Kanskje ikke barneferien alle drømmer om, men man burde vært innom der før en dør. Rhodos- Vært der tre ganger, på forskjellige steder. Helt ok som familieferiestedd. Var på rolige plasser, men lite ungsommer. Mest barnefamilier. Har også vært der på festetur, men husker ikke at vi opplevde så mye da. Også vært på Kos og Naxos- koselige steder, men ikke noen spesielle inntrykk som gjør at jeg kommer til å reise dit igjen. Synes Hellas er kjempenydelig. Maten, menneskene og stemningen der er så koselig:)
Gjest Skrevet 15. april 2009 #6 Skrevet 15. april 2009 Har vært på Samos før jeg fikk barn, fint der, men ikke særlig barnevennlig, mest rullesteinstrender, men nydelig solnedgang da...
YoMomma Skrevet 15. april 2009 #7 Skrevet 15. april 2009 Zakynthos i mai for fire år siden. Kjip, smal, steinete strand, litt vel turistifisert, og så er det visst ikke lov å kaste toalettpapir i do der på grunn av dårlig kloakksystem. Det må i søpla..*fri og bevare meg vel*. Var på et par utflukter med båt rundt øya og til Olympia på fastlandet. Fine og interessante steder, men jeg er generelt ikke så fan av å reise på tur med bleikfeite skandinaviske og britiske turister. Det var ikke så masse annet å finne på i den byen jeg bodde i. Jeg reiser nok ikke tilbake, ihvertfall ikke nå som jeg har fått barn. Men det var greit nok den gangen - turen kostet ikke mer enn et par sko, været var fint, og jeg ble brun. Skal ikke klage.
Vinden blåser Skrevet 15. april 2009 #8 Skrevet 15. april 2009 Vært i nidri, lefkas på kjærestetur vi. Er en stille rolig liten "by" som svært få nordmenn. Var mange briter, finner og svensker der derimot. Veldig herlig siden vi slapp å tenke på å møte naboen der Leide oss scootre og bil og kjørte rundt øyen og fikk en fantastisk ferie. Fine strende og fantastisk nydelig øy! Var veldig stille og rolig der noe som var fantastisk godt. Hadde ikke taklet en ferie med fulle ungdommer i naborommet..
Prusseluskan Skrevet 16. april 2009 #9 Skrevet 16. april 2009 Hehe, toalettpapir kan ikke kastes i toalettet i hele Hellas, rørsystemet takler det ikke. "We can put a man on the moon, we can map the human DNA, but the greek plumming system still can't handle toiletpaper..." fritt etter en god venn i Hellas:) Men, man blir vant til det meste. Jeg har bodd i Hellas og ble så vant til at papiret skal i bøtten ved siden av toalettet at jeg holdt på på å kaste det i søppelet lenge etter at jeg kom til Norge igjen. Trikset hvis man synes det er litt ekkelt er å kjøpe søppelposer på supermarkedet, de er satt inn med svak lukt slik at det aldri lukter av søppelet med papir i, og naturligvis tømme søppelet ofte. Hvis en bor på hotell skulle det spille liten rolle, da tar jo personalet seg av søppelet uansett. Uansett, god tur til Hellas! Vi reiser snart på besøk igjen, gleder meg like mye hvert år når Hellasturen nærmer seg, god stemning i deilig klima med gode venner er tingen:)
Prusseluskan Skrevet 16. april 2009 #10 Skrevet 16. april 2009 Forresten- mai og september er fantastiske måneder å feriere i. Turistene har ikke inntatt landet helt, varmen er passe (vannet er kaldt i mai, varmt og godt i september), grekerne har god tid og det er ikke overfylt noe sted. Det er da man får se det ekte Hellas synes jeg:) Mai er favoritten: øyene våkner etter vinteren, strendene har god plass, grekerne er ikke utslitt etter sesongen og har overskudd til å virkelig pleie og ta vare på de få gjestene de har, og de pusler rundt i rolig tempo og siga-siga (sakte-sakte) forbereder sesongen, perfekt tidspunkt for rolig avslappet kjæresteferie, eller familetur:)
mamarama og lille banan Skrevet 16. april 2009 #11 Skrevet 16. april 2009 jeg har også vært på Zakynthos, det var fem år siden. helt enig med deg, YoMomma. men der vi var, i Laganas var stranda ganske fin. eller den var møkkete, men langrunn og av sand. husker kloakkbilene som kjørte omtrent døgnet rundt for å tette opp rør på hotellene, hehe vi dro også til Olympia, der var det nesten 45 grader i skyggen, så det jeg husker best derfra var at det var grufullt varmt. Vi reiste også på båttur rundt øya, og stoppet ved Smuggler's Bay. det var vanvittig fint der, og en fin båttur. beste minnet fra hele turen Ellers hadde vi det egentlig fint, for vi var på jentetur for å feste og sole oss.
mamarama og lille banan Skrevet 16. april 2009 #12 Skrevet 16. april 2009 glemte å skrive om de andre plassene da. jeg har vært: i Athen, Tolo (bittelite badested på fastlandet), Hydra og Spetses. De to siste var bare dagstur. Hydra er utrolig vakkert, men det finnes vel knapt overnattingssteder der. Tolo var jeg med hele folkehøgskolen, så det var flott. Men hadde nok vært litt tamt å reise dit uten dem
Gjest Skrevet 16. april 2009 #13 Skrevet 16. april 2009 Vært på kreta, Platanias. Ikke å anbefale. Masse trafikk, og skittent.
Zupermam Skrevet 16. april 2009 #14 Skrevet 16. april 2009 åhja! hellas er et yndet ferieland. har vært på øyloffing maaange ganger:). Gleder meg til jr er så stor at vi kan gjøre det sammen med barna. Santorini og de store øyene synes jeg blir for masete, det samme med Zakynthos, mine favorittsteder er: Naxos Paros Poros Amorgos (!!) Falegandros ( liten klippeøy )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå