Lykke X 4 Skrevet 15. april 2009 #1 Skrevet 15. april 2009 Jobber som sykepleier på en veldig stresset og uforutsigbar arbeidsplass hvor det ikke er rom for å sette seg ned og slappe av. Er 27 uker på vei. De siste gangene jeg har vært på jobb (jobber deltid, så det er ikke så ofte) har jeg dagen i forveien fått masse kynnere, magen er konstant hard. Sånn fortsetter dagene jeg er på jobb, masse kynnere og bekkensmerter. Om netterne mellom vaktene våkner jeg av at jeg har kynnere. Dette roer seg ikke ned før flere dager etter siste vakt. Jeg vet det er normalt med noe kynnere, men det får være måte på Dette synes jeg ikke er et godt tegn, og vurderer nå om jeg skal be om å bli sykemeldt til jeg skal ut i permisjon om vel en mnd. Jeg ser ingen grunn til å jobbe mer redusert, da jeg allerede jobber redusert Hva hadde dere gjort?
Ola Skrevet 15. april 2009 #3 Skrevet 15. april 2009 Gå til legen å hør om du kan få sykemelding, tror ikke det skal være noe problem, husk du skal ha energi til noe annet enn jobb også og ikke minst til minstemann kommer , synes du har holdt ut lenge jeg. Har du bekkenplager, så be legen om rekvisisjon tul manuell/fysioterapeut, på den må det styå bekkløsning med gangvansker, så får du forebygget litt av plagene dine. Ofte er bekkenløsningplager nok til å få syklemelding. Lykke til å ta det med ro!
Gjest Skrevet 15. april 2009 #4 Skrevet 15. april 2009 Da er vi så å si i samme situasjon. Rundt uke 28 begynte det å ta overhånd for meg, våknet om natta av kynnerne, sov svært dårlig og hadde ikke overskudd til NOE annet. En forståelsesfull lege og jordmor anbefalte full sykemelding en periode, og det har gjort veldig godt. Sover fortsatt ikke spesielt godt om natta, men slipper det stressmomentet det er å skulle på jobb og kan slappe av på dagtid.
Lykke X 4 Skrevet 15. april 2009 Forfatter #5 Skrevet 15. april 2009 Tusen takk for svar og tips begge to Da skal jeg be om sykemelding
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå