to tette Skrevet 15. april 2009 #1 Skrevet 15. april 2009 Leser ofte om problemer med avføring, men bare at avføringen er hard og treg/ forstoppelse. Jenta min er plaget med det motsatte - hun har nesten alltid avføring med grøtkosistens. Varierer mellom tykk og tynn konsistens. Ikke diaree. Hva er vanlig når barna ikke lenger ammes, men bare spiser "vanlig" kost? Datteren min har hadd det slikt fra før hun begynte med meieriprodukter, -så det er ikke det.
Anonym bruker Skrevet 15. april 2009 #2 Skrevet 15. april 2009 Magen til datteren min er også ofte slik, med grøtaktig avføring, vi har funnet ut at det hjelper med banan, magen binder seg litt mer da, og får mer normal avføring. Vet ikke om det kan ha noe å si, men datteren min drikker veldig mye, kanskje det har noe med konsistensen å gjøre også?
to tette Skrevet 16. april 2009 Forfatter #3 Skrevet 16. april 2009 oki, skal prøve å gi henne banan. Hun er ikke så gla i det egentlig. Frøkna min drikker ganske normalt tror jeg. Har din datter ofte avføring da?
Anonym bruker Skrevet 16. april 2009 #4 Skrevet 16. april 2009 Vanligvis har hun avføring en til to ganger om dagen, de fleste dager har hun mye rett etter frokost og ferdig med det!
to tette Skrevet 16. april 2009 Forfatter #5 Skrevet 16. april 2009 mhm, samma her. Legger hun godt på seg da? Jeg er redd denne løse avføringen gjør at hun ikke tar til seg alt av den næringen hun burde ta opp. Min frøken ligger under gjennomsnittet. Normalt, men hun er liten. (Men også en meeeget aktiv frøken)
Anonym bruker Skrevet 16. april 2009 #6 Skrevet 16. april 2009 Hun er meget aktiv, så legger nok ikke så mye på seg nå for tiden, lenge siden jeg var på kontroll med henne. Hun har ligget helt på gjennomsnittet hele tiden, og virker frisk og rask siden hun er blid, aktiv og utvikler seg bra ellers, så jeg bekymrer meg ikke for det. Men snakk med helsesøster om dette, så får du nok et bedre svar, de kan jo ta avføringsprøver osv, men noe så lite som at ungen drikker badevann kan jo være årsaken til løs mage, kan være mange naturlige grunner, men helt klart viktig å følge med slik at de får tatt opp alt av næring de trenger i den alderen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå