Gå til innhold

Mannen min fryder seg over min fortvilelse :-(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lagt på meg masse og er kjempefortvila og sliter med å komme meg ut av det. Mannen min ler av meg.....ædda bædda liksom! han er godt trent og slank, mens jeg har blitt dvask og feit :-(

Føler nesten at han mobber meg. Han tar ofte godt tak i mageflesket mitt og sier ting som "mye å ta i, mye å være glad i" også ler han litt sånn spydig. Eller han klapper meg på rumpa med kommentarer som "du sitter godt nå" eller "her har det vokst".

Vi har en sånn litt fleipete tone oss i mellom, så han mener det nok ikke vondt. Blir bare så usikker på hva han egentlig mener..

Når han har vært på trening om kveldene så kommer han alltid hjem med noe snop til meg, og han lager mat til meg selv om jeg ikke spør om det. Liker han at jeg blir diger og feit eller hva?

Etter at jeg hadde dusjet i dag tidlig og kom naken ut fra badet så sier han bare: wow! Jeg begynner å le og spør hva han mener, så sier han i klar tekst: du har jaggu blitt dobbelt så stor du, god og rund - ha ha ha! - etterfulgt av omfavnelse og et kyss liksom...

jeg er forsåvidt i fysisk bra form, for jeg går mye turer, og helsa er bra, men det er riktig at jeg har blitt veldig stor! Da vi giftet oss for 10 år siden var jeg str 36/38, men nå må jeg stort sett opp i str 46..

Skjønner meg ikke på ham!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Viljestyrke.

Alt er opp til deg og ikke leser jeg hvor mannen din håner deg?

Virker på meg som du gjør deg selv til offer for å ikke trives i den egen kropp.

Skrevet

Hadde han ment at du var avskyelig feit hadde han nok ikke sagt sånne ting, han regner nok med at du tåler det siden han sikkert ikke bryr seg om det!

Om du føler deg uvel så er det kun du som kan gjøre noe med kg, si at han ikke skal ta med snop hjem osv som en start, og for all del, føler du deg mobbet av mannen din må du jo si ifra, regner med at du er voksen nok til det siden dere har vært gift i 10år.

Mannen min kunne også si sånne ting når jeg var på mitt største noen mnd etter fødsel, blei større etterpå, men han sa det også mye fordi jeg klaga over meg selv og han så ikke noe galt i å være med i samtalen om det :)

Jeg sa direkte til han at han måtte slutte å si det siden jeg blei mindre motivert av å høre at jeg dissa her og der, han slutta såklart da, og etter noen mnd hadde jeg klart å bli kvitt mine overflødige kg!

Skrevet

Kjære deg,

jeg får helt vont av deg. Jeg synes absolutt det høres ut som om han mobber deg. Spesielt den med dusjen, det er direkte vemmelig å si sånt, jeg vill blitt kjempesåret. Man ser da godt selv hvis man har lagt på seg, både i speil og på vekten. Det hjelper ikke at den man er sammen med kommer med slike kommentarer.

Selv har jeg lagt på meg en god del etter graviditeten, det snakkes om viljestyrke og alt høres så enkelt ut, men de som tar så lett på det, har garantert ikke hatt vektproblemer selv.

Skrevet

Kanskje du tar det i verste mening? Men når det er sagt, burde du kanskje si til ham at du faktisk blir såret og lei deg, eller hva?

Skrevet

Hvorfor skal egentlig han trene om kvelden og ikke du? Krev like mange kvelder med trening somhan.

Og så kan du også la være å spise godteri og mat han lager da. Du MÅ ikke spise., Og du kan si ifra om du ikke liker at han kjøper det eller lager det.

Jeg syns han kom med ekle kommentarer ja.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...