Gå til innhold

Noen som bruker fragmin sprøyter her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor tidlig i svskapet begynte du og ta det og hva er grunnen til at du tar det ?

Jeg har leiden og når jeg gikk med sønnen min begynte jeg med fragmin i uke 20.Legen ville egentlig ikke sette meg på det ,men pga at jeg skulle på en lang flytur så fikk jeg det .

Nå er jeg 6 uker på vei og skal bestille meg legetime snart ,for å få tidlig ul og skal da samtidig kreve å får fragmin pga at jeg er redd for å få blodpropp .

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei. Jeg har mistet tre ganger før og fikk utredning. Der viste det seg at jeg hadde noe som heter HUghes syndrom. Det er blodet mitt som koagulerer feil og blir tykt. Derfor får ikke embryo næring og dør. Så når jeg ble gravid for 4 gang fikk jeg Fragmin og albyl e med en gang jeg. Skal gå på dette under hele svangerskapet. Er 18 uker i dag.

Men er jo mulig det er andre retningslinjer for leiden. Men har snakket med en her inne som har Leiden og hun begynte ganske tidlig husker jeg...

lykke til da .

Skrevet

hei, brukte seleparina, sma sproyer som jeg satte selv, i forrige svangerskap, pga trombofilia, blodet koagulerer med seg selv og blir veldig tykt spesielt i graviditet, gikk pa det hele tiden , ikke bare under flyreiser. men dette er gasnke vanlig foe kvinner , nesten 50% "lider" av dette, men bare et fatall vet om det og far behandling ved graviditet.

Skrevet

dersom du har leiden bør du starte med blodfortynnende med en gang, det er viktig både for dg og barnet. jeg har ikke dette med mistet nesten en datter i magen pga forkalkninger i morkaken, jenta var 1870 gram til termin. jeg går på klexane (som også er blodfortynnende sprøyte). Startet i uke 4

Skrevet

Leiden uten symptomer som blodpropp trenger ikke behandling før etter fødsel, og da forebyggende. Jeg er nå i mitt femte svangerskap, gikk to uten Fragmin på etterskudd, og to med seks ukers behandling etter fødsel.

Det er en risiko tilknyttet det å ta Fragmin i svangerskap også. Noe annet hvis en har hatt blodpropp, sjølsagt.

Jeg har klart meg helt fint uten noen behandling i svangerskapene, men har homozygot Leiden, dvs fra både mor og far.

Snakk med legen din én gang til,du!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...