Gå til innhold

Til dere som tar tidlig ul.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tar dere privat eller offentlig(sykehus)?

Og hvorfor tar dere det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg fikk henvisning til sykehus fra legen min pga av at jeg hadde mistet 2 ganger tidliger. Så har du en grunn så får du henisning av legen. Vil du ha ul av ren nyskjerrighet så må du nok ta en privat en;)

Men det kommer egentlig også en del ann på legen. Hadde vel egentlig ikke rett på henvisning fra legen sist siden jeg "bare" hadde mistet 2 ganger.Du har rett på henvisning til ul og tettere oppfølging om du har mistet 3 ganger etter hverandre med samme mann, det fikk jeg beskjed om på sykehuset når jeg dokka opp der....

Skrevet

Skal ta offentlig UL så snart som mulig siden jeg hadde et svangerskap utenfor livmoren i sommer :/ Greit å sjekke at alt er som det skal...

Gjest eelis+spire
Skrevet

Jeg sniker meg inn fra 2. tri :-)

Jeg tok ul da jeg var 10+6. Jeg ble henvist av fastlegen min til en privatpraktiserende gynekolog, men jeg slapp å betale for timen og ultralyden. Jeg var usikker på hvor langt jeg var på vei, derfor fikk jeg timen :-)

Skrevet

Takk for svar :)

Grunnen til at jeg lurer ,er at jeg har en sønn på 2 år og etter jeg fikk han har jeg vært gravid 3 ganger .En gang utenfor livmoren og da måtte jeg fjerne ene egglederen og de siste 5 mnd har jeg hatt en sa og en ma .Nå har jeg byttet fastlege ,men får ikke denne legen før om 2 uker .

Hos de andre legene jeg har hatt ,har jeg måtte krangle meg til time og de har ikke send meg på ul .Når jeg var gravid utenfor ,dro jeg på legevakten og overdreiv kjempemye (på både blødninger og smerter )fordi jeg skjønte at noe var galt og hadde jeg ikke gjort det ,er det ikke sikkert at jeg hadde vært her i dag ..

Så jeg håper den legen jeg har valgt nå ,tar meg på alvor og sender meg på ul .

Sist var jeg på privat ul og da oppdaget de en ma .Jeg gidder ikke å betale masse ,om jeg har krav på det på sykehuset ..

Skrevet

Jeg ringte rundt jeg.. Først til hun jeg bruker som gyn. også til fastlege, men da var det sinnsykt med vente tid så fikk ikke noen time før i slutten av april med noen av de.

Men da ringte jeg bare gynpol på sykehuset og hørte ang vente tid og sånn der inne og da fikk jeg time etter 4 dager!

Det lønner seg! Kan bare si at du har vondt og lurer på om noe er galt fordi du har vært så uheldig før! Da slipper du henvisning! Jeg skulle egentlig ta abort, så det var derfor jeg fikk time med en gang! Men vet om fler som bare klager litt så får de time!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...