lengter daler ned i skjul... Skrevet 15. april 2009 #1 Skrevet 15. april 2009 eller er det noen som bare bruker fleecetøy og regntøy over?
flypapir Skrevet 15. april 2009 #2 Skrevet 15. april 2009 Skarru sluntre unna vårdressen nåda tenkte du?!
erteposen + 4 Skrevet 15. april 2009 #3 Skrevet 15. april 2009 Ikke alle i vår barnehage har det, og det er jo ikke nødvendig å ha noe mer under regntøyet enn vårdressen. Det er ikke så mange veldig pene dager i bergen, og jeg synes det er greit at vår svært aktive barnehagegutt kan ha på en dress som puster istedet for regntøy.
mayaya Skrevet 15. april 2009 #4 Skrevet 15. april 2009 Vi har det i bhg ja, men vet ikke enda om vi skal ha det hjemme... I bhg bruker de mye heller dressen enn regntøyet som er der, fordi det fort blir klamt med "gummitøy" i sola.
Fire småtroll Skrevet 15. april 2009 #5 Skrevet 15. april 2009 Når ungene sitter i en rå og litt kald sandkasse en strålende soldag i april synes jeg de skal slippe klamt regntøy.. Men kjøper ikke vårdress da, til de yngste har jeg bare tatt ut foret av vinterdressen og eldste har en vind- og vanntett allværsbukse.
ღhælgelainnღ Skrevet 15. april 2009 #6 Skrevet 15. april 2009 Her hvor vi bor, har det vært veeldig vekslende vær og temperaturer i det siste. Våre barn bruker fortsatt foret dress noen dager med tynne ullplagg under, eller så bruker de en såkalt vårdress med fleece sett under. Uansett så tar de på dem regnbukser utenpå dette, noe som begynner å være veldig lurt i disse søleværs tider. I dag sto barna på rekke og rad i barnehagen og ble spylt før de skulle dra hjem.
~sjiraff~ Skrevet 15. april 2009 #7 Skrevet 15. april 2009 Har ikke hatt det hvert år. Erfaringsmessig bruker bhg den vårdressen veldig lite. Nå har jeg uansett kjøpt dress med uttagbart fôr, så da kan den jo bare henge der til pynt )
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 15. april 2009 #8 Skrevet 15. april 2009 Ungene her bruker faktisk dress eller regntøy.. Ikke noe vårdress her enda. Det er veldig vekslende vær her enda og mye sur vind, så da trengs mer enn bare en vårdress. Men jeg kommer ikke til å kjøpe det til ungene mine heller. De bruker bare jakker og regnbukse når det er litt varmere ute =)) har ikke hatt det til ungene tidligere heller og jeg synes vi klarer oss fint uten =))
alvamamma Skrevet 15. april 2009 #10 Skrevet 15. april 2009 Vi har vårdress som har vært i bruk her på østlandet en stund. I fjor vår så jeg at den ble brukt lite i bhg., men til gjengjeld ble den brukt masse i høst...
Tredjemann på vei :D Skrevet 15. april 2009 #11 Skrevet 15. april 2009 3-åringen vår har en tynn Helly Hansen dress som han bruker vår og høst. De bruker helst den på han i bhg, og den blir ikke like varm og klam som regntøyet blir. Men lillemor på snart 1 år tror jeg ikke får noen tynndress til høsten, hun får nøye seg med regntøy og ulltøy frem til vinterdressen kommer frem:-)
Gjest MariRari Skrevet 15. april 2009 #12 Skrevet 15. april 2009 Ja, jeg kjøper bare vårdressen, og så brukes den hele året. Tykke ullklær under om vinteren.
Har ei tulle med øyne blå <3 Skrevet 16. april 2009 #13 Skrevet 16. april 2009 Jeg sverger til vår/høstdress. Ikke blir hun klam, den puster, er vindtett og slitesterk. (Troll)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå