Anonym bruker Skrevet 15. april 2009 #1 Skrevet 15. april 2009 Vurderer å flytte dit fordi det er litt billigere der enn her vi bor nå. Men vet egentlig ingenting om stedet. Er det noe sentrum der? Lett å komme i kontakt med folk? Hyggelige folk? Bra å vokse opp der? Greit å pendle til Oslo?
Anonym bruker Skrevet 15. april 2009 #3 Skrevet 15. april 2009 Jeg har en venninne som bodde der, men det begynner å bli noen år siden. Det har blitt bygd veldig mye der de siste årene og vil tro det er en del barnefamilier som har flyttet dit og det pleier å være forholdsvis greit å bli kjent hvis man er flere nyinnflyttede. Venninnen min hadde ikke barn når de bodde der, men ble greit kjent med naboene likevel. De hadde noen de kjente fra før som bodde i samme strøket, så de kom jo ikke flyttende helt uten å kjenne noen heller. Den gangen var det hvertfall ikke noe veldig stort sentrum, men det var et par matbutikker, frisør og noen andre butikker, så man får handlet det man trenger der. Pendling til Oslo er nok ikke like lett som fra mange andre steder, men det er jo fullt mulig å kjøre til Oslo derfra. Alternativet er å ta buss til Lillestrøm og toget til Oslo derfra, begge deler tar nok tid i rushtrafikken. Dere kan jo ta dere en tur dit å se hva dere syns om området. Når vi vurderte hvor vi skulle flytte, så brukte jeg også kommunens hjemmesider og fant mye jeg lurte på der.
Anonym bruker Skrevet 15. april 2009 #5 Skrevet 15. april 2009 Jeg har ikke vært på Flateby på over 10 år nå, men var masse der før siden jeg hadde kjæresten min der :-) Flateby er fantastisk pent om sommeren, husker jeg, fin natur og flotte bademuligheter. Men det var laaaangt med bussen dit ja!
Anonym bruker Skrevet 16. april 2009 #6 Skrevet 16. april 2009 Hei! Enebakk består av tre tettsteder. Ytre, Kirkebygda og Flateby. Hvis du er fra Romerike/lillestrømområdet vil jeg tro du synes det er litt langt til Ytre, som ligger helt ned mot Follo/ski. Kirkebygda er kommunesenteret, men er vel likevel minst praktisk når det gjelder beliggenhet (handling, pendling osv) Flateby er blitt et ganske stort sted etterhvert, og er veldig koselig! Mye småbarnsfamilier. Kan vel ikke si det er noe stort sentrum akkurat. Hele stedet er på en måte et eneste stort byggefelt. Du har jo matbutikker og div andre småbutikker, men skal du på shopping må du til lillestrøm/strømmen, men det er bare et par mil dit. Pendling til Oslo er ikke noe problem. Det går mye busser, spesiellt i rushen. Er mange år siden jeg bodde der nå, men vil absolutt anbefalle Flateby (eller Ytre for den saks skyld, hvis du er interessert i å bo på den siden av Oslo. Lett å pendle derfra også)
Kinemor85 Skrevet 16. april 2009 #7 Skrevet 16. april 2009 Jeg bor selv i ytre enebakk,og ville helt klart valgt ytre hvis du vurderer å flytte hit. Her har du et kjøpesenter,ikke det største men med et bra utvalg av butikker. Apotek,frisør,klesbutikk,skobutikk,cafe,jernia,blomsterburikk,dyrebutik,Nille,bokhandel. Det ligger også to matbutikker her ute,Spar og Rema1000 pluss en bensinstasjon. Treningssenter,tannlege,mange barnehager,flott barneskole og undomsskole. 15 min kjøring til kirkebydga hvor legesenter,politistasjon biblotek osv ligger. Det som kanskje er et lite minus her er at Ytre er blitt et veldig populært sted å bo,så prisene begynner å bli høye-men for all del,fortsatt endel billig her. Og veldig verdt prisen Sommeren er nydelig,med gode bademuligheter,en "hoved" strand,men mange usjenerende badestrender for de som vil ligge for seg selv. Det er rett og slett flott her!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå