Gå til innhold

noen som kan litt om porselenstenner?

Anbefalte innlegg

Skrevet

har lysst å bytte ut 4 tenner, men sitter disse da fast i tannkjøttet uten noe ståltråder og slikt og ser det ekte ut? eller er det løse tenner eller hva er det? og hva vil det koste?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da vil det vel mest sannsynlig bli en bro.

Da sliper tannlegen de andre tennene dine til konuser. Ut fra dette så tar tannlegen avtrykk.

Så blir det laget en 4- leddsbro. Den sitter da fast i de ordentlige tennene dine (sementert fast).

Jeg har sett kroner og broer som ser ekte ut, men har også sett de som man lett ser ikke er dine egne. Det kommer jo an på hvor flink tannlegen din er.

En 4- leddsbro koster ca. 20 000 kr. (+). Det kommer an på om tannlegen kan lage konuser på alle, må noen trekkes (da kan man lage mellomledd på broen uansett), må du rotfylle? Dette kommer jo da i tillegg.

Så 20 000 kr. pluss hadde jeg nok regnet med.

Skrevet

Jeg har fått en fortann i porselen og den kom på ca. 24000,- Der satt de en gjenge i tannkjøttet og lot det gå i ca 3 mnd.til de kunne skru inn fortannen. Det ser ut som ekte tann, men det var en lang prosses.Nå er jeg ikke sikker på om hvordan det gjøres med fler tenner.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...