Gå til innhold

HVis man ikke gir barnet navn...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som VET hva som skjer dersom man ikke sender inn navn til barna sine innen fristen? Barselgruppen diskuterer så fillene fyker!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja det vet jeg! :P hehe.. Har vært diskutert her også.. Da blir man tildelt et helt tilfeldig navn fra de som man skal sende inn de navne papirene til ( ikke nav, men husker jo selvfølgelig ikke hva de heter...)

Gjest Sekretøsa
Skrevet

man får vel et random navn til fornavn, også med mors fornavn som etternavn..eller var det far? Uansett, etternavnet blir knyttet til familien i det minste :)

folkeregisteret ;)

Skrevet

Hvis foreldrene ikke har sendt inn navnet på babyen innen 6 mnd får babyen tildelt et navn av folkeregisteret! Det blir oftest noe enkelt som Knut, Per, Kari osv....

Skrevet

HI her

OJ!

vet dere ca hvor mange dette skjer med hvert år?

hva i alle dager feiler det slike foreldre, egentlig?

Skrevet

Og man blir politianmeldt av folkeregisteret. Barn skal ha navn. Men aner ikke hvor mange tilfeller det er i året.

(anmeldelsene prioriteres ikke av politiet da)

Skrevet

Jeg kjenner ei som fikk sendt brev etter 6 mnd om at om de ikke meldte inn navn innen en uke tror jeg det var så ville barnet få navnet .... ........... (husker ikke navnet, men det var et ganske snodig navn).

Vi selv fikk derimot rett og slett bare en helt vanlig purring etter 6 mnd. Vi meldte inn navn etter purringen da, så vet ikke hva som ville skjedd videre om vi ikke hadde svart på purringen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...