Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som vet hvordan dette fungerer. Jeg er sykemeldt ut mai (foreløbig), og min mor har bedt meg bli med til spania, for å besøke noen slektninger. Så vidt jeg husker, så skal man krysse av på sykemeldingsskjemaet for om man skal oppholde seg i utlandet i løpet av sykemeldingsperioden. Dette gjorde ikke jeg, for jeg viste ikke at jeg skulle på tur. Er det slik at man ikke får penger for akkurat disse dagene? Eller gjelder ikke forsikringen eller noe sånt?

Setter pris på svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror du må søke til NAV om å få beholde pengene under utenlandsturen og at det må legges ved en bekreftelse fra legen om at sykdommen ikke kommer til å forverre seg på grunn av reisen. Er ikke helt sikker på dette.

Skrevet

Oi lurer på dette selv egentlig, er sykemeldt og skal til spania 28 april, visste ikke vi måtte gi beskjed til NAV om dette..... hm....?

Gi beskjed hvis noe finner ut noe mer om dette, hadde vært til hjelp for meg også :o)

Skrevet

Det må du melde fra til NAV om.Ellers kan du risikere å ikke få penger og stå uten forsikring om noe skulle skje der nede.Å det er en STOR risk å ta!

Skrevet

Jeg har prøvd å finne ut noe om dette på hjemmesiden til nav, men gir opp. Jeg får vel ta en telefon eller dra til kontoret deres.

Takk for svar alle sammen, og ha en fin-gravid-dag!

Skrevet

Jeg var på NAV i går og hørte ang reise til utlandet mens jeg mottar deler av lønna mi i svangerskaps penger. Ikke noe problem å reise da. Men forstod det slik at hvis jeg fortsatt hadde vært sykemeldt så måtte jeg ha søkt. Er nok greit å ta en tlf for å få hvite hva som skal til :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...