Stolt mamma! Skrevet 15. april 2009 #1 Skrevet 15. april 2009 Han har trolig melkeallergi - så kan ikke gi grøt som inneholder mme(dvs grøt som må blandes ut med vann). Han veier lite i forhold til høyden - så har fått beskjed om å prøve å få i han mer enn bare mm(jeg fullammer). Har prøvd middagsglass - det brekker han seg av Frukt - vil ikke ha Eneste han spiser er litt mais grøt... Har prøvd med smaksprøver i lang tid nå - men han liker det bare ikke.. Gutten min er forresten 6mnd. Noen som har noen råd til hva jeg kan gi han?
temine Skrevet 15. april 2009 #2 Skrevet 15. april 2009 Vi holdt på i ganske akkurat 2 mnd før vi fikk inn noe særlig med mat. Plutselig en dag løsna det, heldigvis. Nå spiser han grøt, brødskive med leverpostei, frukt, grønnsaker osv osv. Ga små prøver på alt mulig til slutt jeg, og en dag ville han ha mer. Tar tid før de forstår det der med at de faktisk skal spise. Min spiser seg enda ikke mett på annen mat, han er ikke oppe i en hel porsjon av noe, så må amme han etterpå da. Det som teller her i gården er også d ekstra kaloriene. Min trenger nok mange mange fler enn hva han får i seg nå. Lykke til!!Noen små trenger bare litt mer tid.
-trollemor- Skrevet 15. april 2009 #3 Skrevet 15. april 2009 det tar tid til de spiser mat, iallefall tok det tid her før småen spiste noe særlig av maten vi gav.... men har god erfaring med å la henne få prøve selv, sett grøten, frukten foran ham og la han leke med maten. jeg gav henne vann på flaske og lot henne leke med flasken, lot henne leke med skjeen før vi gav henne mat på skjeen, og har nå av og til prøvd å gi henne brødsmuler, med lite hell.... og idag gav jeg henne en halv skive... med hjertet i halsen...... det gikk veldig fint, spiste og søg på skiven og jeg ble kjempestolt! men plutselig begynte hun å harke litt og hoste.. og da satt det fast en brødbit i halsen (hadde gitt henne kveldsgrøt først...) og all grøten spydde hun ut igjen på gulvet,.... men det gikk helt fint puh og jeg tenkte at gud denne natten blir lang, må gi mer mat,.. og jepp grøt gikk innpå igjen, og vi får prøve på igjen med skive imorgen, med en erfaring rikere. så i bunn og grunn anbefaler jeg deg å la ham leke med maten litt, la han få prøve og grise selv. se om det letter på det, for maten smaker jo godt:) og middag her tok lang tid, men det løsnet i påsken da vi var på ferie! kjøpte inn hipp glass og det var bare kanon bra! konsistensen på den er bedre enn nestle sin og min sin til nå da lykke til
Løvemor m/Oliver08 Skrevet 16. april 2009 #4 Skrevet 16. april 2009 Vi begynte med smaksprøver av grøt når han var 4,5 mnd. Han likte det ikke. Prøvde med grønnsaker, middagsglass og alle grøttyper i tur og orden. Han likte ingenting, bortsett fra most banan og fruktmos fra Hipp. Begynte å løsne litt da han nærmest seg 8 mnd. Og nå snart 11 mnd har han blitt kjempeflink. Liker alle slags grøt og smaker på det meste. Men han har aldri likt middagsglass, brekker seg. Og han likte brødskive før han likte grøt. Prøv å ikke stress og uroe deg selv. Det ordner seg med litt tid Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå