Gå til innhold

Noen som kan svare meg ang modningsakupunktur? =)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye koster dette per gang, og når begynner man med dette? Ser at noen har gjort dette hos jordmor, og andre hos akupunkturklinikker. Er vel ikke alle jordmødre som driver med dette tenker jeg, og i såfall gjør de det gratis? Jeg bor i Oslo, så mulighetene er jo mange :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skal første gang i morgen, er 36+4. (De tar tidligst inn høygravide i denne perioden - uke 36 - 37 - såvidt jeg har forstått.)

Snakket med akupunktøren på telefon. Jeg skal gå en gang i uken, og om jeg går over tiden skal vi intensivere antallet. Betaler 350 pr gang.

Det er god dokumentasjon for at denne typen akupunktur har effekt. Jeg er veldig positiv!

Skrevet

I første svangerskap gikk jeg på Balderklinikken i Oslo og fikk akupunktur hos en engelsk dame der. Fikk en behandling 2 uker før termin og en tre dager før termin og samme kveld startet riene:-) Husker ikke nøyaktig hva jeg betalte der.

Nå er jeg 38 uker på vei og hadde første behandling i dag på en klinikk i Asker. Kr. 500,- første gang og for påfølgende behandlinger 350,-. Tørr ikke å la være da jeg følte dette hadde god effekt første gangen både for å få fødselen i gang og den gikk også raskere enn en gjennomsnittlig førstegangs fødsel.

Lykke til!

Skrevet

Takk for svar.. Så da kan man begynne fra ca uke 37.. 350 kr per gang er jo grei pris.

Jeg har også veldig tro på at dette skal fungere, har så lyst til å føde til temin,gjerne før ;) Skal begynne med bringebærblader i kapsler nå også..

Skrevet

Heisann!

Jeg tok modningsakupunktur første gang og er overbevist om at det var det som gjorde at fødselen gikk på 5 timer.

Er i uke 38 med nr 2 nå og begynte i uke 34 med fødselsforbredende aku og har fra uke 37 gått over til modning. En gang i uke 37, to ganger nå i uke 38 og det fortsetter jeg med til han kommer ut.

:-)

Skrevet

Stiller akupunktør krav til dokumentasjon på termin, eller holder det at du selv forteller dem den. Jeg har nemlig 6 dagers forskjell mellom min egen termin og UL termin, og jeg er veldig sikker på min egen. Kjipt hvis akupunktør ønsker gå etter UL termin....

Skrevet

Hei!

Jeg begynte i uke 35, hun satte da bare 1 nål for modning... fikk full pakke forrige gang når jeg var i uke 37. Jeg går på familieklinikken på majorstua, hos Mille. Hun er jordmor, syns det er veldig ok, da kan man jo spørre om andre ting man lurer på også.

Kostet 650 kr første gang, og 350 kr de andre...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...