2.gangs Skrevet 15. april 2009 #1 Skrevet 15. april 2009 En god stund har gutten vår slått/dasket meg i ansiktet med flat hånd og bitt meg. Det skjer ikke så ofte, men ofte nok til at jeg synes det bør gjøres noe med. Jeg har til nå sagt "au, det var vondt", " sånn gjør man ikke" etc, og fanget hånda hans i det han slår. Men han smiler som regel bare, og gjør det på nytt. Han slår/biter ikke pappaen sin. Er det noen som har ide om hvordan jeg best skal gripe ann situasjonen? Ignorere det han gjør? Fortsette å si det jeg har sagt eller liknende?
Jewel m/jente får gutt Skrevet 15. april 2009 #2 Skrevet 15. april 2009 Her er det motsatt. Snuppa klasker til pappaen i panna, men biter ikke så ofte. "Problemet" her, er at pappaen oppfordrer til dette. Ler og tuller med henne når hun slår. På meg vil hun bare ta brillene mine, men det får hun ikke lov til. Da tar jeg tak i henda og sier nei, og de får du ikke. Så har dessverre ikke no råd, men da vet du at du ikke er alene om dette problemet.
Natalina ´08 og snuppa ´10 Skrevet 17. april 2009 #4 Skrevet 17. april 2009 Lurer på det samme.. Snuppa har bitt oss til blods. Hun får sånne sinna raptuser, og biter og lugger, samtidig som hun(!) sier "au". 15mnd.
Anonym bruker Skrevet 22. april 2009 #5 Skrevet 22. april 2009 Jeg hadde sammen situasjon men det gikk over. Hvis han begynner å slå, så ikke snakke med ham og vise at du er lei deg. Etter at han har ro seg ned da kan du forklar at........
Anonym bruker Skrevet 22. april 2009 #6 Skrevet 22. april 2009 Jenta vår slår og klyper, spesielt når hun er irritert eller misfornøyd med noe. Som oftest sitter hun på armen eller fanget når det skjer, og da sier jeg -Nei, du får ikke lov og slå/bite/klype/lugge, da blir mamma lei seg. Og så setter jeg henne ned på gulvet og går unna. Som regel blir hun sint over reaksjonen, men etter kort tid kommer hun etter meg og vil gi meg en klem og "si" unnskyld". Så hun vet jo tydeligvis at det er fy fy.Hun er 14 mnd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå