mammamia75 Skrevet 15. april 2009 #1 Skrevet 15. april 2009 Jenta mi har fylt ett år. Det eneste middagsglasset jeg har fått henne til å spisIe er seksmåneders glassene til HIPP. Av vanlig mat glir fiskeboller ned, og spaghetti naturel spiser hun litt av. Alt jeg har servert av kjøtt og grønnsaker kommer ut igjen, kun gulrøtter med hvit saus som til nød går ned.... Hva serverer dere til middag? Jeg trenger tips!!
detbesteiverden Skrevet 15. april 2009 #2 Skrevet 15. april 2009 Hei! Lillegutt er også litt kresen i middagsfatet. Han er 16 mnd og det jeg kommer på som han liker er: fiskekaker, pølser (ikke så sunt da, men jeg koker grønnsaker til og potet), ovnsbakt laks med kokte poteter, evt ris og rømme på + litt kokte grønnsaker. Vanlig kjøtt er han ikke glad i men div fisk kan gå an så lenge det ikke er for krydret. Raspa gulrøtter er han glad i. Jeg bruker å raspe på den fineste delen.
Gjest Skrevet 15. april 2009 #3 Skrevet 15. april 2009 våre vanligste middager: - fiskeboller i hvit karrisaus - kjøttdeig og grønnsaker i tomatsaus og pastaskruer (spaghetti er så vanskelig å spise med fingrene/skje/gaffel) - kjøttkaker i brunsaus med potet og brokkoli - karbonader - fiskekaker med eller uten brun saus - pølse - fiskegrateng - stekt laks - diverse toro kylling gryter +++ vår lille tass var småspist før, men vi bare fortsatt å servere han det vi spiste. ville han ikke ha fikk han være sulten til neste måltid. nå spiser han som en hest og er ikke veldig matkresen. kan f.eks spise 7 fiskepinner eller 2 store fiskekaker. dersom potet og grønnsaker ikke er krakket inn i maten spiser han sjelden det, men det bekymrer meg ikke siden han ellers spiser mye frukt. han liker å spise selv, også synes han at det er spennende at vi varierer med hvordan vi deler mate. f.eks får han noen ganger karbonade i biter, andre ganger en hel karbonade å tygge på stå pa!
Turbomamma<3<3<3 Skrevet 15. april 2009 #4 Skrevet 15. april 2009 For det første prøver jeg å sørge for at hun er skikkelig sulten når hun skal få middag, også merker jeg at hun er veldig nyskjerrig på det vi spiser. Så hun får som regel det samme, bare i en barnevennelig versjon! Hun elsker fiskeboller/fiskepudding i hvit saus med poteter og gulrot. Svinekjøtt, potet, gulrot og fløtesaus er hun også veldig glad i. Ellers får hun middagsglass i ny og ne hvis vi spiser noe hun absolutt ikke kan spise. Hun er 13 mnd.
mammamia75 Skrevet 16. april 2009 Forfatter #5 Skrevet 16. april 2009 Tusen takk for masse gode tips! Tror jeg skal prøve fiskegrateng i dag, det har hun ikke smakt enda og det er godt for oss voksne også
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå