Anonym bruker Skrevet 15. april 2009 #1 Skrevet 15. april 2009 Jeg spiser godteri (i hovedsak smågodt) hver eneste dag og tl tider store mengder! Stapper og spiser så det nesten tyter ut av øra. har fått helt dilla på smågodt det siste året (etter fødsel) og jeg er helt ute av kontroll. Har lagt på meg så jeg veier nesten det samme som da jeg var høygravid, og det har vært en kjempeøkning bare de siste 4-6 ukene. var i Sverige før påske og kjøpte 4,5 kilo smågodt og alt er borte! Har kjøpt smågodt her hjemme både man, i går og i dag. Jeg blir jo diger, men det går ikke ordentlig inn på meg, for suget etter smågodt er større. jeg overspiser når jeg spiser godteri på kvelden, og magen min blåser seg opp som en ballong, ser helt groteskt ut egentlig.... det er jo så godt at jeg klarer ikke stoppe før det er tomt, og jeg kjøper nytt hver dag. jeg tenker noen dager at jeg må skjerpe meg, mens når jeg får satt meg til med posen min om kvelden så er det bare en så herlig følelse å få stappe innpå at jeg bare tenker drit i det, spis alt du orker og bli smellfeit. jeg får i meg en halv til en kilo når jeg virkelig setter igang. jeg må jo være syk....men jeg tror ikke jeg er motivert for å gi meg med frotsingen. Hvis vektøkningen fortsetter i samme tempo så blir det jo krise. har lagt på meg fem kilo i påsken, men det er klart at da har det vært fryktelig mye god/feit mat også da! vet ikke helt hva jeg føler i forh til dette egentlig........ måtte bare skrive for å se hva jeg selv faktisk tenker.....
Anonym bruker Skrevet 15. april 2009 #2 Skrevet 15. april 2009 Kontakt en ernæringsfysiolog. Ikke la barna dine vokse opp med en feit slubbert som ikke orker og løpe etter de og arver kostholdet ditt. Harde ord,men ønsker deg bare lykke til og en reallityoppvekker!!!
Anonym bruker Skrevet 15. april 2009 #3 Skrevet 15. april 2009 jeg vet jo at du har rett, men allikevel så ligger jeg her nå med smågodtposen som snart er tom og magen som eser ut som en bolledeig. buksa spriker og jeg er stappa, men trykker innpå likevel. føler meg kjempevel!!
Anonym bruker Skrevet 15. april 2009 #4 Skrevet 15. april 2009 Hva sier samboeren/mannen din om dette? Hvis du har en, vel og merke. Du er jo åpenlyst klar over hvor ekstremt dette er, og det er jo i hvert fall en start. Kan tildels forstå at matlyst/sukkeravhengighet kan ta overhånd, og jeg kan være velvillig nok til å forsøke å forstå hvordan folk har kommet inn i en slik situasjon. Du kan ikke fortsette med å ha et slikt kosthold, enten må du ta deg kraftig sammen ALENE (du vet jo selv at dette ikke er bra, det sier du jo...) ellers ville jeg anbefalt deg å kontakte legen din, eller en ernæringsfysiolog som kan hjelpe deg. Er det en grunn til at du spiser sånn? Annet enn at du liker det? Føler du deg bra når du stapper det i deg? Det kan jo være en underliggende psyskisk grunn, selv om du ikke helt ser det selv. Motivasjon er et nøkkelord, men den motivasjonen må du gi deg selv! Etter noen uker uten sukker, slutter du å få så lyst på det også! Ikke dra i butikken hver dag. Du har vel viljestyrke nok til å ikke kjøpe ting? DET har jeg troen på at du klarer! Ønsker deg masse lykke til!
Anonym bruker Skrevet 15. april 2009 #5 Skrevet 15. april 2009 Skremmende å si det høyt, men kjenner meg litt igjen. Jeg har aldri likt sjokolade noe spesielt, men etter min datter fikk jeg dilla. Gikk lite opp ivekt i graviditeten og spiste meget sunt, men da jeg begynte å amme MÅTTE jeg ha sjokolade hver dag.. I starten gikk jeg ned til normal vekt og "tålte" sjokoladen greit, men etter at ammingen var over, gikk den jammen kjapt oppover. Greide ikke stoppe. Sliter litt ennå med å fortrenge behovet, men er 24 uker på vei nå, så da er det "lettere" å la slikt være, til en viss grad. Mange som sliter med sånt etter fødselen, men ikke slikt man prater om. Har flere veninner som har opplevd det samme.. Tror man må være forsiktig, slik at ikke gåtte behovet tar helt overhånd etter fødselen..
Anonym bruker Skrevet 15. april 2009 #6 Skrevet 15. april 2009 Vi er flere ser jeg!! Jeg sitter her selv med en diger svenske karamell i munnen og koser meg. Det blir definitivt ikke den siste i kveld heller...Jeg må ha smågodis og sjokolade hver kveld, og boller til lunsj. Jeg ammer fremdeles, og det gjør meg så sulten på snop. Jeg blir skjelven og svimmel i hodet hvis jeg ikke får den daglige dosen min. Kjøpte mye smågodis i Sverige i påsken, og maaaange stooooore marabou-sjokolader. De er jo så gode! 7 mnd siden fødsel, og ja, jeg veier en del mer nå, enn rett etter fødsel. Magen buler ut igjen, henger litt ekkelt ut. Men likevel; smågodisen er luksusen i min hverdag. Jeg er ikke smellfeit. Med klærne på er det ingen som ser magen min. Jeg spiser godis etter at ungene er i seng, så de slipper å ha meg som et dårlig forbilde. Jeg kommer itl å forsette med godisen min så lenge jeg føler for det. Så blåser jeg i om magen henger litt ut. Det finnes langt feitere folk enn meg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå