Mogop fikk augustgutt Skrevet 15. april 2009 #1 Skrevet 15. april 2009 Vi skal dele 50-50 etter 5 måneder. Flere som har tenkt på dette? Vi har jo ikke enerett på å gå hjemme og kose oss med barna ;-)
3 små!:) Gutt, gutt og jente! Skrevet 15. april 2009 #2 Skrevet 15. april 2009 Vi skal gjøre som sist, sånn ca: Jeg tilbake på jobb etter 2.5-3mnd og så jobber jeg og far annehver uke og er annehver uke hjemme:) Fungerte veldig bra sist og håper det vil gjøre det igjen:)
Frøya&Odin Skrevet 15. april 2009 #3 Skrevet 15. april 2009 Det var lurt Emilmamma med spire. Vi hadde tenkt at jeg skal være hjemme i 3-4 mnd for så begynne å jobbe 50% frem til barnet er 6 mnd for så starte å jobbe for fult. I de 50% hadde jeg tenkt å jobbe annenhverdag men kanskje annenhver uke er en berdre ide:-)
3 små!:) Gutt, gutt og jente! Skrevet 15. april 2009 #4 Skrevet 15. april 2009 Frøya&Odin: Vi hadde også tenkt å jobbe annenhver dag, men så foreslo arbeidsgiveren min at det kanskje var enklere å ta annenhver uke, så ble det litt enklere for alle å ha oversikt over når vi var på jobb. Var veldig deilig å få en myk start på arbeidslivet igjen, og det var utrolig deilig å tenke på at etter en arbeidsuke skulle jeg ha fri med lillegutt ei hel uke igjen:)
Gjest Skrevet 15. april 2009 #5 Skrevet 15. april 2009 Ikke denne gangen, nå må vi dele det tradisjonet av ulike årsaker, men med de to siste barna tok jeg mine 6 uker etter fødselen, så tok pappaen alt det andre :-) Må sies at jeg var student da, så da gikk det helt greit å løse det slik siden jeg uansett befant meg i huset.
erteposen + 4 Skrevet 15. april 2009 #6 Skrevet 15. april 2009 Vi har delt permisjonen før. Tidskonto, delevis bytte etter 7 mnd, og han har hatt hele fordi jeg var student. Fungerte fint det. Denne gangen blir jeg lenge hjemme fordi det passet best sånn med prosjektet jeg jobber med og jeg må reise en del. Vil jobbe hjemme 20-30% hele tiden, og jeg skal ha en dag fri til tvillingene er 2 år. Far tar over etter 11 mnd, men har myyyyyye ferie og avspassering spart opp etter avtale med arb.giver. Vi har også spart penger slik han blir hjemme til de er 1,5 år nesten, og han får deler på tidskonto. Veldig greit:) Om noen vurderer å dele mer likt på permisjon har vi gode erfaringer med det. Når barnet er i alle fall 7 mnd er fast føde introdusert, en kan ta bort nattpupp og far kan stå for arbeidet på natt og komme på kontoret om dagen for en pupping.
anaina Skrevet 15. april 2009 #7 Skrevet 15. april 2009 Spørs jo hvor langt det er til jobben til mor om det er særlig praktisk at far "pendler" dit med ungen for pupping, da. Sist måtte jeg ta hele, så nå har vi tenkt å dele den nesten i to, slik at jeg begynner å jobbe etter seks-sju måneder. Jeg jobber såpass nært hjemme at de kan komme innom for litt dagpupp i begynnelsen hvis det kniper. Man får jo ammefri og kan jobbe kortere dager. Jeg regner med å amme om morgenen før jeg går på jobb, og så om ettermiddagen igjen (og kvelden). Håper jeg i allefall, eldsten ble totalt uinteressert i pupp så fort mat ble introdusert, så henne fikk jeg ikke ammet så lenge jeg hadde ønsket. Uavhengig av amming er jeg overrasket over hvor mange som ikke skal ha far hjemme lengre enn de "må". Jeg leste et interessant intervju i et av disse foreldrebladene med en trebarnspappa som pga jobb hadde hatt veldig ulik lengde på sine pappa-permer, og han sa at selv om han var like glad i alle tre, og var fornøyd med arbeidsdelinga med kona, merket han at det var forskjell i tilknytningen FRA UNGENES SIDE; at den han hadde vært mest hjemme alene med hadde lettere for å henvende seg til ham for generell omsorg, mens de andre primært valgte mor for sånt.
erteposen + 4 Skrevet 15. april 2009 #8 Skrevet 15. april 2009 Vi merker også det. Eldstemann, som var hjemme med far hele tiden, har en nært forhold til pappa selv om jeg bare var borte 4 timer max.
Gjest Skrevet 15. april 2009 #9 Skrevet 15. april 2009 Jupp jupp, her skal det deles. Vi delte litt forrige gang og det ga gubben mersmak, så denne gangen får han mer av permisjonen. Heldigvis kort vei fra jobb til heim så det går greit med amming og sånt da.
Gjest Skrevet 16. april 2009 #10 Skrevet 16. april 2009 Jeg går neste uke inn i min siste uke i permisjon. Gutten min er straks 10 mnd, og nå skal mannen min ha 3 mnd+ferie:-) Vet ikke helt enda åssen vi skal gjøre det når lillebror kommer på sensommeren, men har tenkt litt på tidskonto hvor jeg begynner i f eks 50% stilling når han er 6 mnd. Men hvor lett dette lar seg gjøre siden mannen i perioder jobber skift vet jeg ikke enda. Men vi er iallefall veldig for å dele permen selv om vi taper litt penger på det. Mannen min gleder seg som bare det til å være hjemme en god stund:-)
Pee-Jay Skrevet 16. april 2009 #11 Skrevet 16. april 2009 Jeg skal ha full permisjon i fem måneder, etter det skal pappaen ha 60% og jeg 40 %
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå