Gå til innhold

Flere som har besvimt undr svangerskapet? Min historie.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er i dag i uke 23+2. I natt hadde jeg skikkelige magesmerter, akkurat slik de er når jeg har luftsmerter. Fant ut at jeg måtte gå på do for å se om det kom ut noe luft (dette pleier som regel å hjelpe på slike smerter). I stedenfor ble smertene mye verre, og plutselig lå jeg på gulvet med en skrekkslagen mann som i full fart kom ut på badet. Jeg hadde besvimt, i fallet flyttet stellebordet minst en halv meter. Lå på siden med blod i ansiktet. Hadde fått kutt i overleppa, skikkelig vondt i høyre fortann (men hadde heldigvis ikke løsnet), vondt i nakken og vondt i nesa. Jeg lå å skalv i flere minutter.

Vi ringte Legevakten som etter flere minutters prat med mannen min med både sykepleier og lege mente de det var et blodtrykksfall, og at jeg ikke trengte å komme til legevakten. Dersom magesmertene kom tilbake måtte jeg komme tilbake til legevakten. Mens mannen min snakket med dem merket jeg etterhvert også liv i magen. Skikkelig forferdelig opplevelse både for meg og mannen min. Jeg var hos fastlegen i dag som konkluderte med det samme. Synes det var veldig skremmende. Har opplevd det samme en gang tidligere, men da uten å være gravid. Fikk også høre hjertelyden hos fastlegen og den var på det samme som den har vært på hele tiden, på 144.

Lurer på om det er flere som er plaget med besvimelser under svangerskapet?? Håper jg slipper å bli plaget med det flere ganger. Var skikkelig ekkelt, og spesielt når man ikke bare har seg selv å tenke på.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Da jeg var gravid med eldstemann, besvimte jeg opptil flere ganger. For min del var det pga lav blodprosent. Ikke så veldig festlig akkurat.. Men jeg besvimte heldigvis aldri sånn plutselig, merket det alltid på kroppen før det skjedde så jeg fikk satt meg ned i tide.. Kan jo tilføye at jeg jobbet i en matbutikk den gangen, og det skjedde flere ganger at jeg besvimte mens jeg satt i kassen. Hehe.. Stakkars kundene ble litt bekymret da ja..

Skrevet

Ja opplevde det flere ganger i mitt første svangerskap, men samme med solstrålen, da kunne jeg merke at det skulle komme og fortet meg da å sette meg ned. Ble veldig svimmel og synet mistet kontrollen over rommet og jeg bare måtte lukke øynene og ventet til jeg ble bedre. Hva det kom av har jeg ikke funnet ut av ennå, litt under tre år senere... Håper ejg slipper det denne gangen også..

Skrevet

Jeg har besvimt regelmessig siden jeg var lita.. Merker igrunn ingen forskjell nå som jeg er gravid.

Har aldri undersøkt det så vet ikke hva det kommer av, men hadde en periode hvor jeg vokste utrolig mye og da besvimte jeg oftere enn nå. Som voksen besvimer jeg kun hvis jeg ikke er i form. Typisk væskemangel, feber, matmangel e.l.

Har begynt på jerntabletter nå, det hjelper mye for meg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...