silje1980 Skrevet 15. april 2009 #1 Skrevet 15. april 2009 Jeg mener å ha kjent liv i magen de siste to dagene. Er mellom 11 og 12 uker på vei. Det skal vel egentlig ikke være mulig å kjenne liv så tidlig? Kan være jeg innbiller meg, men venter nr 2 og kjenner veldig igjen følelsen fra nr. 1. Da kjente jeg ikke liv før rundt uke 17. Flere som mener de har kjent liv tidlig?
Veslemus Skrevet 15. april 2009 #2 Skrevet 15. april 2009 Jeg kjente liv fra uk 11 denne gangen i uk 12 med førsta, og jeg er ikke i tvil om at det har vært spiren begge gangene. Nå er jeg 16+2 og kjenner masse liv flere ganger daglig =) Så du kan nok ha kjent den lille
Samsyn, Camilla og Therese Skrevet 15. april 2009 #3 Skrevet 15. april 2009 Jeg er 12 uker på vei og begynner å bli overbevist om at det er liv jeg kjenner og har kjent de siste dagene :-) Er som en liten fiskehale som slår av og til, noen ganger etter hverandre på samme stedet :-) Gleder meg til det blir enda mer tydelig :-) I forrige svangerskap kjente jeg liv første gangen i uke 14 så kjenner igjen følelsen.
mama05+09 Skrevet 16. april 2009 #4 Skrevet 16. april 2009 Jeg kjente også denne "fiskehalen" tidlig i forrige svangerskap, og fikk beskjed om at det var noen slags krampetrekninger i livmoren.
2prinsesserogbim Skrevet 16. april 2009 #5 Skrevet 16. april 2009 Kjente liv i uke 12 med nr 1 og i uke 13 med nr... Så har kjent det tidlig begge gangene
Sjarmtroll2005/2009 Skrevet 16. april 2009 #6 Skrevet 16. april 2009 Jeg venter nr to og er nå i uke 16. Har kjent liv i to uker ! Stol på magefølelsen din og sparkene, man vet når et spark er et spark kanskje du er lengre på vei enn det du tror?
vekten30 Skrevet 17. april 2009 #7 Skrevet 17. april 2009 Hei:) Det er helt sikkert babyen du kjenner:) Siden det også er nr 2 så skal det være mulig å kjenne det tidligere enn nr 1. Jeg kjente liv for 3 dager siden, da var jeg 16+3. Mange spark etterhverandre:) og det var første gang. Jeg går med min første nå. Har vært til legen og hørt fosterlyden i dag. Det var helt fantastisk:D Lykke til videre:D
*falafel* Skrevet 17. april 2009 #8 Skrevet 17. april 2009 Heisann! Ja, det er absolutt mulig, selv om du er førstegangsfødende og ikke helt "vet" hvordan det føles. Har selv kjent liv de siste 4 uker, og igår kveld da pappaen la handa si på magen min fikk han 3 sterke spark rett i håndflaten(da kan jeg love dere han hadde trillrunde øyne og et salig glis mens han utbrøt "oi!"). Var hos jordmor idag, spurte om dette emnet, og fikk vite at mange kjenner liv tidlig. Er selv 18+4 nå Kos deg!
MathildeC Skrevet 17. april 2009 #9 Skrevet 17. april 2009 Jeg kjente liv tidlig i sist svangerskap, men husker selvfølgelig ikke nå når det var.. det var mitt første. Nå er jeg ca 15+3 og har kjent veldig tydelig liv i går kveld og i dag. Ikke fiskehale, mer enn det. Og da husket jeg det igjen fra sist gang! Men synes det er tidlig, så lurer på om det er mulig.. mer sånn sterk boblende følelse, jeg forventer nesten å kjenne det utenpå magen,men det kunne jeg ikke. Fantastisk morsomt i alle fall!
anrø Skrevet 17. april 2009 #10 Skrevet 17. april 2009 Joda d er nok ditt lille barn som rører seg.Er 14 uker idag og kjente liv i uke 12. D er ikke mange som kjenner d så tidlig,men vi finnes.Venter mitt 4.barn da. Kos deg med ditt lille nurk og nyt sparkene:)
ta|ie Skrevet 17. april 2009 #11 Skrevet 17. april 2009 Da jeg var på ultralyd når jeg var 15+4 sa jeg til JM at jeg hadde kjent liv. Tss... Det kan det ikke ha vært sa hu! Nå i ettertid vet jeg at det var babyen, men merkelig at JM sier det da folk kan kjenne liv i uke 11-12!!
Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 18. april 2009 #12 Skrevet 18. april 2009 Det kan jo ha vært babyen, har man vært gravid før så kjenner man det godt igjen. Jeg mener også å ha kjent noe (er i uke 12), men jeg er litt usikker. På UL i går fikk jeg beskjed at morkaka lå foran denne gangen også, så egentlig burde jeg vel ikke kjenne noe (kjente ikke noe før uke 23 sist), men det er nok fullt mulig :-)
Storegull_09 * Lillegull_11 Skrevet 18. april 2009 #13 Skrevet 18. april 2009 Jeg har trudd jeg har kjent det i ukesvis.Ikke hver dag men innimella. Men det har vist seg å være helt feil..Men i dag 18.04 har ho sikkert snudd seg eller fått krefter for i dag kjente jeg skikkelig spark for 1 gang..Flere, i tillegg så kunne jeg se det på magen.Rett under navelen så jeg det bula litt..Det hadde jeg aldri trudd var mulig.Er 19+5..Nå vet jeg hva liv i magen er ja..Stas..Jeg er akkurat passe i vekt og..Trudde kansje at jeg skulle merke det før siden jeg er tynn.Hmm. Flott følese hvertfall =))
beibiboom Skrevet 18. april 2009 #14 Skrevet 18. april 2009 greit å lese! Jeg har liksom ikke kunnet tro at det er liv jeg kjenner (er i uke 13), men da er det ikke umulig. Har jo vært hjennom det før, så kjenner igjen følelsen. det er ikke spark ennå, selvfølgelig, men bare ...liv..liksom;) Trodde kanskje jeg var lengre på vei enn først antatt, men det får tiden vise. Ul 2.juni:-)
Ørna m/2 ørnebarn pp1 Skrevet 18. april 2009 #15 Skrevet 18. april 2009 Jeg kjente liv med nr1 i uke 17 for første gang, mens jeg faktisk kjente det tydelig i uke 14 nå
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå