Gå til innhold

Luft i magen... Pinlig...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Litt flaut dette, så spør her...

Jeg har så ekstremt mye luft i magen for tida! Og magen blir skikkelig oppblåst og øm, gjør ganske vondt innimellom. Noe jeg kan gjøre for at dette skal bli bedre? Spise/ikke spise?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke spis kål, erter, kinakål, alt som kan gi luft i magen av slike varer. Ungå spaghetti, makaroni, nuddler.

Spis små måltider ofte. Det værste du kan gjøre er å gå lenge uten mat, for så og spise et stort måltid. Spis grovt brød, litt frukt. Du kan også med stor fordel drikke 4 dl biola pr dag. Eller du kan kjøpe melkesyrebakteriekapsler på apoteket. Du kan også prøve Imogas. Kapsler som tas før måltider. Det funka ikke på meg, men kanskje det virker for deg? Håper du fikk noen gode råd! Vet at dette kan være et stort problem av og til ja.

Skrevet

Dette høres kanskje rart ut, men i mitt forrige svangerskap fikk jeg vannvittige luftsmerter av Biola (m/blåbær). Jeg sa det til legen, men han bare lo av meg og sa at Biola er BRA for magen. Uansett...magen lagde et /&%¤ hver gang jeg drakk biola og da jeg kuttet det helt ut, ble magen helt fin:) Så selv om Biola vissnok skal være bra for magen, ville jeg være obs på det:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...