Blumchen Skrevet 15. april 2009 #1 Skrevet 15. april 2009 I natt våknet jeg å måtte på do, av gammel vane kikker jeg alltid på papiret. Å der var det mye friskt blod, jeg holdt på å gå fra vettet jeg er 12,5 i dag å tenkte det er ikke mulig nå igjen. Styrtet inn til samboer å ropte til han jeg blør, han sa bare uff jeg hadde ikke trodd det skulle skje nå igjen. Jeg ringte på legevakta å hu ba meg ta det med ro og slappe av. Da sa jeg det er så lett for dere å si, hun kunne jo høre med legen om jeg kunne få komme opp dit. Da sier jeg var hos dere sist gang jeg mistet også å dere kan ikke hjelpe meg du må få legen til å sende meg på UL på sykehuset, fikk snakke med legen per tlf å han sa det er nok bare en sene og har ryket eller gammel mensen. Det kommer til å gå bra. Jeg orket ikke snakke eller krangle mer med de klarer jo ikke sette seg inn i andre sine situasjoner. Ringte legen min å hun ba meg ringe gyn som jeg allerede har vært hos 2 ganger på UL. Han åpnet ikke føre 11 i dag så jeg har da ligget rolig på sofan og ventet og ventet. Fy så seint timene går da. Ringte til gyn å de sa jeg kunne komme om 5 min å skjønte det at det ikke bare var å si ta det med ro. Han startet UL å med engang så jeg ikke noe kun en som lå helt rolig . Da så jeg hjerte slå og tårene rant. Den lille hoppet og spratt inni der og alt var greit. Han hadde vokst og tilsvarte 13 uker. Var 6,5 cm. Morkaka mi lå litt inni mormunnen å den ville flytte på seg i løpet av noen uker. Så jeg kunne regne med å blø litt til. Måtte bare ta det med ro og kunne kontakte han med engang om jeg følte jeg trengte det. Godt at det finnes noen slike mennesker for oss gravide kvinner også... dette har vært en tøff dag gitt Men heldigvis alt bra med minsten. Beklager om dette ble litt rotete men alt er litt rotete i hodet mitt nå...
Mammsn er klar<3 Skrevet 15. april 2009 #2 Skrevet 15. april 2009 Nå ble jeg kjempeglad på dine vegne! Vet hvordan det er at helsevesenet, noen jormødre, leger osv ikke tar deg seriøst! "alt er sikkert bra, ingenting å bekymre seg for..blablabla"..! Man må liksom pushe på litt selv hvis man vil bli tatt seriøst! Det er bra at flere gjør d!! Lykke til videre! Kos deg me livet i magen:)
Lillegull er født:) Skrevet 15. april 2009 #3 Skrevet 15. april 2009 Så bra at alt sto bra til med den lille:) Det er horribelt hvor lite hjelp man får av å ringe legevakten. Så det er god å høre at du møtte forståelse hos gyn. Vi gravide spiller ikke hysteriske for moro skyld, det er helt forferdelig å ikke vite hva som foregår i sin egen kropp, man føler seg rett og slett hjelpesløs. Jeg mener at det er viktig å høre på gravide de 9 månedene man er gravid, de bærer jo fram en ny verdensborger! Det var ihvertfall bra å høre at det ikke var noe galt, og at du fikk svar på hvorfor du blødde, og får håpe at det blir med denne ene gangen slik at du slipper slike bekymringsfulle dager.
Blumchen Skrevet 15. april 2009 Forfatter #4 Skrevet 15. april 2009 Fortalte hva legen på legevakta hadde sagt til meg å gyn sa til meg at det var ikke noe særlig hjelp å få hos de nei. Han lurte på hvordan han kunne si det var gammel mens for da ville det vært veldig gammelt sa han. Pluss han skjønte ikke hvordan legen kunne si at det kom til å gå bra med meg gjennom tlf.. Jeg hadde jo seff forbredt meg på det værste men nå skal jeg slapp av å lytte til kroppen. Håper ikke på flere slike dager nei, men det kan jo da faktisk gå bra selv om man blør...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå