Gå til innhold

Dere med diabetes/sv diabetes,pleace se hit....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk en litt forhøy verdi på glukosetesten jeg tok,lå på 9,3 etter 2t.

Så fikk telf fra sykeh i dag,skal ditt på mand og snakke med ernæringsfysiolog,diabets sykepleier og til legen.

Jeg sitter her og er rimelig oppgitt,frustrert,lei meg og over deppa:(

Hva kan jeg spise så lenge mens jeg venter på mand????

Og det jeg minst skjønner noe av er at jeg har kjøpt meg bl sukker apparat her hjemme.og på morgenen har jeg lagt på 4,5-5 (fastende)

Og jevnt over dagen fra 5-8 etter som hva jeg har spist.

Og det er jo ikke noe høyt i det hele tatt.

Målet bl sukkret så fort jeg kom hjem etter sykeh den dagen jeg tok den testen å,slo ut på 7 her.

Så skjønner egentlig ikke noe.

Kan noen gi meg noen gode råd som kan få opp hummøret litt???

Pleace.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Forstår godt at du er frustert og lei deg nå. Har vært igjennom det samme. Dine verdier er ikke "enormt" høye i det hele tatt. Og det var ikke mine heller...Se på det som positivt at du nå blir fulgt tett opp på sykehuset. I mitt første svangerskap ble jeg det, nå i mitt andre får jeg ikke samme oppfølgingen. Følte meg mye tryggere sist gang....Hvilken uke er du i forresten??

Så over til kostholdet ;) Selvfølgelig prøve å unngå sukker, andre alternativ. Middag er det enkleste, da den som oftest ikke innholder mye sukker. Jeg syns brødmåltidene var vanskelig. Ble mye knekkebrød, hvitost, leverpostei, pølsepålegg. Drakk mye funlight saft og farris. Fikk veldig høyt blodsukker av melk og juice. Prøv deg frem du...Tenk fornuftig, dette kommer til å gå veldig bra!!

Skrevet

Takk for fint svar;)

Nei,dem er jo ikke enormt høye.og takk for det;)Jeg har hypoterose også (lavt stoffskifte) så legen trodde det hadde en sammenheng.

Jeg er 30+3 i dag,så får holde ut de siste ukene.

Klarer meg fint hele dagen jeg,er på kvelden jeg sliter med søt sug.

Melk drikker jeg ikke,juice får jeg halsbrann av,så går i farris eller vann her uansett.

Og grovt brød med kalkunskinke osv er jo godt.

Middagen får bli med massegrønnsaker,kjøtt og salater;)

Og jeg kommer til og unne meg noe en gang i uken tror jeg.

Enesten grunnen til at det ble oppdaget var at magemålet til BABY var litt høyt på en ul på sykeh for stoffskifte sjekk.

Mine prøver urin vekt,symfysemål osv er fine;)

Skrevet

Hei... Eg fekk også svangerskaps diabetes med første og blei desverre ikkje fulgt opp i da heila:( Men denne gangen har eg fått oppfølging fra første stund... Har ikkje hatt glukosebelastning endo, er 20 veker... Men eg har måtta gått på diabetes kost siden eg fant ut at eg var gravid... Tenker eg vil ringe å få ein glukosebelastning allerede, eg går heile tida og eg redd og bekymra... Og tenker masse på dette og er redd for at det skal gå som sist.. Eg gjekk 11 dager over tida, og man SKAL ikkje gå over tida med diabetes...

Ver veldig glad du får oppfølging og det heile vil gå heilt fint... Da e eg sikker på.. Meneg seie ver forsiktig med sukker, det er VELDIG viktig for å ikkje få ein stor baby... Mi jente var på 5088 då ho blei født...

Mine blodsukker verdier går opp og ned som en jojo så eg føler meg ikkje trygg her heller nei.. Og siden dine ikkje er så gale på ein typisk dag så trur eg dette går fint med deg...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...