Gjest Skrevet 15. april 2009 #1 Skrevet 15. april 2009 Jeg ser at man kan reise med norwegian innenlands frem til to uker til termin med legeerklæring på at det er greit ... men er det mange som gjør det tro? Jeg sitter og vurderer en invitasjon her som er fire uker før termin.
FruAkilles Skrevet 15. april 2009 #2 Skrevet 15. april 2009 Jeg reiser til Dublin med Ryan Air på Fredag-Søndag denen uka, da er jeg 29 uker. Ringte med Ryan Air og de sa at å fly da var greit men at jeg måtte ha med en erklæring fra legen om at jeg er frisk og ikke har noen komplikasjoner. Det er jo ikke lange svippen det heller, kan nesten reise lengre enn det innenlands vil jeg tro, hihi Om du har fire uker igjen og kun flyr her "hjemme" så ville jeg fremdeles tatt turen, men kommer litt an på hvor lenge du skal være? Alternativet er at du føder på et annet sykehus enn det som er planlagt, flyet er vel ikke lenge nok i lufta til at du rekker å føde mens du er på vingene :0) Det er vel det de er redde for, at fødselen skal sette i gang...
Gjest Skrevet 15. april 2009 #3 Skrevet 15. april 2009 Jo, det skal jo godt gjøres å klare å føde på de stakkars få minuttene man er i lufta på en innenlandsflyvning ;-) Jeg er vel egentlig mest bekymret for det å føde et annet sted enn planlagt. Litt sprøtt egentlig for sist jeg gikk gravid hadde ikke det bekymret meg det aller minste!
FruAkilles Skrevet 15. april 2009 #4 Skrevet 15. april 2009 Hvis man rakk det i lufta hadde det jo vært raskt overstått da! Slippe å ligge med rier i 48timer, hehe
Gjest Skrevet 15. april 2009 #5 Skrevet 15. april 2009 Ikke sant, da skal en ikke klage ;-) Jeg hadde rier i 30 timer sist jeg fødte så akkuratt det å rekke å hele fødselen på 45 min er jeg ikke redd for nei.
FruAkilles Skrevet 15. april 2009 #6 Skrevet 15. april 2009 Forresten så sjekket vi sykehus og nødnummer for Dublin (112 og 999) for å være forberedt om NOE skulle skje når vi er der i helga. Du kan jo sjekke tlf# til nærmeste sykehus med fødeavdeling dit du skal da? Så kan du være rolig iallefall, da er du lissom litt forberedet. Mest sannsynlig skjer det jo ingenting akkurat da! Bedre med fly i 45min enn bil i 7-8timer da..... Ikke så godt å sitte så lenge vil jeg tro...
Bøtteknott Skrevet 15. april 2009 #7 Skrevet 15. april 2009 Jeg skal reise 50 mil ca 4 uker før termin, og har ikke bestemt meg for fly eller bil.. Tenker litt på pengene når det gjelder fly, siden Norwegian ikke flyr dit vi skal. Men så lenge formen er bra, har jeg ingen betenkeligheter med å reise.
Moni*gull09*gullgutt11 Skrevet 15. april 2009 #8 Skrevet 15. april 2009 Jeg flyr helgetur t/r Oslo-Bergen i slutten av måneden - da er jeg 34 uker på vei..
Gjest Skrevet 15. april 2009 #9 Skrevet 15. april 2009 Jo, jeg reiste jo i uke 34 sist jeg gikk gravid, og har selv reist i uke 32 nå, men jeg hadde et par "nesten start" på fødsel de siste 2-3 ukene før termin sist ... Så jeg lurer på om det bare er dumt å bestemme seg for å reise og så måtte avlyse pga formen. Men sykehuset der vi eventuelt drar er helt ok.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå